۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۴۵
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83908574
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری ۷۴۲ درصد رشد کرد

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: با صدور جواز تاسیس طی سه ماه نخست امسال، میزان سرمایه‌گذاری هدایت شده به سمت تولید در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۴۲ درصد رشد کرده است.

سجاد رستمی روز شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: همچنین در همین مدت ،اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت استان ۲۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

وی تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری در حوزه معدن نیز ۹۳ درصد و میزان اشتغال ایجاد شده در این حوزه نیز هفت درصد داشته است.

رستمی در ادامه هدف صادراتی استان در سالجاری را ۵۸ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ۱۷ میلیارد دلار از این تعهد طی چهار ماه امسال محقق شده است و با افتتاح پتروشیمی لردگان، صادرات استان به بیش از ۵۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از جذب سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک‌های فنی و اعتباری در استان طی ۲ سال اخیر خبر داد و افزود: استان در خصوص جذب این اعتبارات به جایگاه نهم در کشور دست یافته است.

رستمی به رشد ۵۸ درصدی صدور کارت بازرگانی در استان طی سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: طی این مدت بیش از ۲ هزار کارت بازرگانی در استان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجموع عملکرد این سازمان در سالجاری در مقایسه با سال گذشته منجر به ارتقای ۲۱ رتبه‌ای جایگاه سازمان صمت استان شده است.

به گزارش ایرنا، یک هزار و ۳۳۳ طرح صنعتی در چهارمحال و بختیاری در حال اجرا است که ۳۰ درصد این طرح‌ها از پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی برخوردار است و از این تعداد افتتاح ۹ طرح صنعتی بزرگ سهم استان در سال جهش تولید است.

تعدادی محصولات این استان مانند چادر مشکی، آجرنسوز، مالت، موکت، خوراک آبزیان، محصولات خانگی و برخی محصولات دیگر، در کشور از جایگاه و اهمیت مهمی برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha