۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83909633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار مهاباد: مسوولان باید پاسخگوی خبرنگاران باشند

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: همه مسوولان ادارات و ارگان‌های دولتی موظف هستند در برابر سووالات و پرسش‌های خبرنگاران که مطالبه‌گر عموم مردم هستند، پاسخگو باشند.

ایرج شجاعی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگاران در جمع اصحاب رسانه این شهرستان افزود: بی‌توجهی و کم‌لطفی برخی از مدیران نسبت به مطالبه‌گری خبرنگاران قابل قبول نیست و همه مدیران باید در قبال سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مسوولان و مردم بوده و هرگونه پیگیری از جانب این قشر باید با ملایمت و خونسردی مدیران توضیحات لازم ارایه شود.

فرماندار مهاباد شغل خبرنگاری را جز مشاغل بسیار سخت و حساس دانست و بیان کرد: هر خبر و گزارشی مدافعان و مخالفانی دارد از اینرو خبرنگار در هر شرایطی باید با افرادی در جهت انتشار واقعیت طرف شود.

شجاعی با اشاره به اینکه قشر خبرنگار انسان‌های هوشیار و تحصیل‌کرده جامعه را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: شرایطی کاری برای خبرنگاران در هر جامعه‌ای با چالش‌های زیادی روبه‌رو است و در برخی از کشورها افرادی از این قشر حتی با شرایط تهدید مواجه می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و اشاد اسلامی مهاباد هم در این مراسم ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: فعالان حوزه رسانه بدون هیچ چشم‌داشتی و با کمترین حقوق و مزایا به بیان واقعیت و آگاه‌سازی مردم می‌پردازند ازاینرو باید قدردان آن‌ها بود.

سیامند جوانبخت با اشاره به نقش پر رنگ خبرنگاران در همراهی ستاد مقابله با کرونا افزود: اطلاع‌رسانی صحیح، به موقع و مفید مسایل مربوط به بیماری کرونا توسط خبرنگاران و رسانه‌های مختلف بستری از آرامش و امید را در جامعه ایجاد کرد و موجب شد بسیاری از شایعه و تبلیغات منفی شبکه‌های معاند خنثی شود.

وی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف سبب شد نگاه مردم به خبرها و پیگیری آن از بسترهای خارجی به فضای رسانه‌ای داخلی منتقل شود. 

در پایان این مراسم از فعالان حوزه رسانه و خبرنگاران این شهرستان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت از شهرهای مهم آذربایجان‌غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha