۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۵
کد خبر: 83911547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل سدهای استان اردبیل نیازمند منابع مالی جدید است

اردبیل - ایرنا - رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تکمیل سدهای مخزنی در دست ساخت استان نیازمند تامین مالی جدید است.

به گزارش ایرنا ، عباس جنگی مرنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برغم مشکلات و محدودیت‌های مالی طرح‌های توسعه منابع آب، روند اجرا و تکمیل تمامی طرح‌ها و پروژه‌های تحت مدیریت شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با جدیت ادامه دارد و برای ادامه فعالیت‌ها نیاز به تامین منابع مالی بیشتری است.

وی اظهارداشت: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت نیرو و استانداری اردبیل اقدامات متعددی برای تامین مالی اغلب طرح‌های توسعه منابع آب در استان اردبیل از منابع مالی مختلف نظیر فاینانس داخلی، اعتبارات مرزی و مدیریت بحران کشور توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در ۹ ماه اخیر انجام شده است و با این حال نیازمند تامین اعتبارات جدید برای تکمیل پروژه‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری نظیر شبکه آبیاری سد خداآفرین و سدهای مخزنی عمارت، عنبران و تازه کند و آبرسانی به شهرهای استان هستیم.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در شمال استان بیان کرد: این پروژه در چهار ناحیه عمرانی بطول ۹۲ کیلومتر در استان اردبیل در دست اجراست که هم‌اکنون ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: سد مخزنی عمارت هم با ظرفیت مخزن ۱۸۲ میلیون مترمکعب هم بزرگترین سد استان دارای ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی است که با تکمیل آن تحول بزرگی در منطقه مغان ایجاد خواهد شد.

جنگی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال برای احداث شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین ، یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل سد مخزنی عمارت ،۲۵۰ میلیارد ریال برای عملیات تکمیلی سد تازه کند و ۳۰۰ میلیارد ریال به انضمام مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به استان برای تکمیل سد عنبران تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: در مجموع اعتبارات مصوب برای چهار طرح مرزی در استان اردبیل مبلغ چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تعیین شده که بزودی ابلاغ می‌شود.

جنگی تشریح کرد: علاوه بر چهار طرح مذکور تامین مالی برای اجرای طرح‌های آبرسانی در سطح استان شامل طرح‌های آبرسانی اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال، نمین و عنبران و احداث تصفیه‌خانه آب شرب شهر خلخال به روش BOT  ، اجرا و تکمیل سدهای بفراجرد و گیوی و شبکه‌های آبیاری سبلان، گیوی و احمد بیگلو نیز توسط شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در حال پیگیری و اقدام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha