۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 2089
کد خبر: 83912000
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل آبفا: ۷۶ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور به بهره‌برداری رسیده‌ است

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب با اشاره به وجود ۲۴۴ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور، گفت: ۷۶ تصفیه‌خانه فاضلاب در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در نقاط مختلف کشور به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز روز سه‌شنبه در آیین افتتاح تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهمیرزاد از توابع شهرستان مهدیشهر استان سمنان افزود: وارد مدار شدن یک تصفیه‌خانه فاضلاب در هر ۲۰ روز امسال و نیز هر یک ماه بهره برداری یک تصفیه‌خانه آب برنامه‌ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: امسال تحول بزرگی در بخش آب و فاضلاب به خصوص بخش فاضلاب کشور با افتتاح این طرح‌ها انجام می شود.

۱۴۷ طرح بزرگ آب و برق تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

وی تصریح کرد: ۱۴۷ طرح بزرگ در صنعت آب و برق کشور در قالب طرح‌های ساز و کار با اعتبار ۳۴ هزار میلیارد تومان تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

جانباز با اشاره به پویش  "الف- ب- ایران" در سراسر کشور با هدف بهره‌برداری از طرح‌های مهم آب و برق، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۳ طرح بزرگ صنعت آب و برق در ۱۵ استان کشور با اعتبار حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

وی ابراز داشت: از ابتدای سال تاکنون، هفت تصفیه خانه فاضلاب در پنج استان کشور با جمعیت تحت پوشش ۱.۷ میلیون نفر و ۲ تصفیه خانه بزرگ آب با بهره‌مندی جمعیت بالغ بر ۱۴ هزار نفر به بهره‌برداری رسید.

جانباز یادآور شد: چهار طرح آب رسانی به ۳۴ روستا با هدف محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق روستایی از دیگر اقدامات امسال دولت تدبیر و امید در بخش آب بود.

وی تاکید کرد که ارتقاء خدمات‌رسانی به آحاد جمعیتی جدید در مناطق مختلف به خصوص روستاها در قالب « ساخت و سازها» و « ساز و کارها» طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به متوسط جمعیت تحت پوشش فاضلاب در استان سمنان یادآور شد: این شاخص از میانگین کشوری کمتر است و وزارت نیرو از اقدامات مسوولان این استانی برای کاهش این فاصله حمایت می‌کند.

جانباز گفت: طرح تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهمیرزاد یکی از تصفیه خانه‌‍‌های مدرن فاضلاب دنیا است که با سیستم لجن فعال به حذف آلاینده‌ها به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و در نهایت آب حاصل از آن، آمادگی استفاده در مصارف پایین دست را دارد.

آیین افتتاح ۲۷۳ میلیارد ریال طرح‌های آب و فاضلاب استان سمنان در قالب پویش "الف- ب- ایران" روز سه شنبه با حضور حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد.

 ۲۳۰ میلیارد ریال برای افتتاح طرح تصفیه خانه فاضلاب در شهمیرزاد هزینه شد.

ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهمیرزاد چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز است و ۱۸ هزار نفر جمعیت از مزایای اجرای این طرح برخوردار می‌شوند.

۹ هزار متر طول شبکه جمع آوری فاضلاب و ۳ هزار متر طول خط انتقال طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهمیرزاد است.
اجرای طرح تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهمیرزاد سال ۹۲ آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha