۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83912027
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش با کیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲
کد خبر: 83912027
 آموزش با کیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است

کرمان - ایرنا - رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کرونا فرایند یاددهی یادگیری را تحت تاثیر قرار داده است ،گفت: بررسی دسترسی دانش آموزان به آموزش با کیفیت مهمترین راهبرد پروژه مهر است.

به گزارش ایرنا ، علی باقر زاده روز سه شنبه در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا پدیده ای غیر منتظره ‌و ناشناخته برای نظام های آموزشی، اقتصادی و سیاسی کشورهای مختلف جهان بود افزود:  شیوع ویروس کرونا بزرگترین وقفه آموزشی را در مدارس جهان بعد از جنگ جهانی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه نظام های آموزشی دنیا به یک استراتژی روشن و مطلوبی جهت مواجه با پدیده کرونا نرسیده اند، اظهار داشت: اکثر توصیه های آموزشی در ارتباط با کرونا در جهان کلی و کوتاه مدت بوده و نتیجه آن نامعلوم است.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: درک شرایط کرونایی مهمتر از اقدامات انجام گرفته است و تبیین شرایط پیش آمده و داشتن برنامه استراتژی در حوزه های مختلف لازمه حل بسیاری از مشکلات احتمالی است.

وی با بیان اینکه هرچه وقفه آموزشی بیشتر باشد نرخ بازگشت کمتر است تاکید کرد: دانش آموزان  پایه های ورودی ابتدایی و متوسطه از تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا آسیب پذیرتر هستند.

باقر زاده با تاکید بر توجه به زمان آموزش در دوره ابتدایی در شرایط کرونایی گفت: پژوهش ها نشان داده اند ۳۰ تا ۳۵ درصد زمان آموزش به هدر می رود پس باید به گونه ای برنامه ریزی شود که دانش آموز در زمان آموزش درگیر یادگیری شود.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان از رفتار و کردار معلم درس می گیرند افزود: متاسفانه آموزش مجازی در روند تعامل بین معلم و دانش آموز اختلال ایجاد می کند و باید برای این مهم نیز برنامه ریزی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: کارکرد اجتماعی مدرسه در شرایط کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است و دانش آموزان بسیاری از مهارتها اجتماعی و زندگی را در مدرسه یاد می گیرند و باید در بحث آموزش مجازی، مهارت آموزی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

باقر زاده  با اشاره به اینکه کرونا و ماندن دانش آموزان در خانه، سلامتی آنها را تحت تاثیر قرار داده می دهد اظهار داشت: اجرای بسته تحولی پایش و ارزیابی وزن دانش آموزان نقش موثری در کنترل وزن دانش آموزان دارد.

وی گفت: با توجه به اختلال کرونا در روند نظارت بر جریان یادگیری باید در این راستا برنامه ریزی مدونی متناسب با شرایط کرونا داشته باشیم و بر اساس پژوهش های انجام شده استفاده از فناوری برای معلم، اولیا و دانش آموز استرس ایجاد می کند و حمایت از فرهنگیان در شرایط فعلی ضروری است. 

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی  شبکه اختصاصی شاد در کشور اظهار کرد: شبکه شاد در حال تکمیل است و روز بروز قابلیت های مختلفی از قبیل برگزاری آزمون، تکلیف گیری، پوشه گیری و برقراری ارتباط زنده در این شبکه ایجاد می شود و در حال رایزنی جهت افزایش سهم شبکه شاد از پهنای باند اینترنت کشور هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha