۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 917
کد خبر: 83914227
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قالیباف: طرح شفافیت آرا برای تدوین دقیق به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شده است

تهران-ایرنا- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت آرا در کمیسیون آیین‌نامه بررسی و کلیات آن تصویب شده است، براساس ماده ۱۴۲ به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شده تا دقیق‌تر تدوین شود.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی این مطلب را در جلسه علنی امروز-چهارشنبه-مجلس شورای اسلامی و در اخطار حجت الاسلام جواد نیک بین نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد.

حجت الاسلام جواد نیک‌بین نماینده کاشمر در مجلس شورای اسلامی در اخطاری در مورد عدم شفافیت آرا نمایندگان گفت: امروز یکی از مواد لایحه افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی به دلیل عدم مشارکت برخی از همکاران در رای‌ گیری به کمیسیون بازگردانده شد؛ دلیل آن این است که در مجلس شورای اسلامی شفافیت آرا وجود نداشته و مشارکت عامه مردم را شاهد نیستیم؛ شفافیت آرا باید در مجلس شورای اسلامی هر چه زودتر مصوب شود.

وی افزود: مردم باید بدانند که چرا یک نماینده در رای‌گیری شرکت نمی‌کند، چرا نماینده در حال راه رفتن یا خوردن چای یا برپایی دورهمی در حین رسیدگی به طرح‌ها و لوایح است.

نماینده کاشمر  در مجلس در مورد قرارداد ویلموتس نیز گفت: قرارداد فوتبالی به دلیل عدم وجود شفافیت رقم خورده و ده‌ها هزار میلیارد از بودجه کشور را تحت تاثیر قرار داده است؛ چرا باید این همه پول به یک سرمربی داده شود، این امر نتیجه نبود شفافیت است، باید هرچه زودتر موضوع شفافیت آرای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی دنبال شود.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی گفت: موضوع شفافیت آرا در کمیسیون آیین‌نامه بررسی و کلیات آن تصویب و براساس ماده ۱۴۲ به مرکز پژوهش‌ها ارجاع شده است تا دقیق‌تر تدوین شود.

وی افزود: یکی از رویکردهای اساسی مجلس یازدهم به عنوان مطالبه مردم و نمایندگان موضوع شفافیت آرا است و در اولویت کاری مجلس شورای اسلامی قرار دارد، ان‌شاء‌الله پس از نظر مرکز پژوهش‌ها در کمترین زمان این طرح به صحن مجلس می‌آید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha