سرمربی تیم فوتبال دختران: میزبان مقدماتی قهرمانی آسیا مشخص نیست

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال دختران گفت: مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در فررودین ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و میزبان این رقابت‌ها هنوز مشخص نیست.  

«شادی مهینی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در آبان سال گذشته در سیمنار کنفدراسیون فوتبال آسیا شرکت کردم که همان جا تاریخ مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا مشخص شد و قرار است در فروردین ۱۴۰۰ برگزار شود. به همین دلیل برنامه خود را به فدراسیون دادیم و باید دوباره استعدادیابی و از نو کار را شروع می‌کردیم. به همین دلیل برنامه‌ها باید از آذر ماه شروع می‌شد اما به خاطر بحران کرونا شرایط تغییر کرد.

وی افزود: در تیر ماه امسال نیز برنامه یکساله‌ای را برای برگزاری اردوها به فدراسیون فوتبال دادیم. این برنامه باید از طریق کمیته فنی و مجوز وزارت ورزش اجرا شود. مرحله دوم مسابقات پسران در رده‌های ۱۶، ۱۹ و ۲۰ سال به زودی برگزار می‌شود. با توجه به امکاناتی که داریم اولویت برگزاری اردوها با تیم پسران بود و الان در اردو هستند.  

سرمربی تیم فوتبال دختران عنوان کرد: امسال به دلیل بحران کرونا نتوانستیم جشنواره استعدادیابی را برگزار کنیم. همه ساله و در شهریور ماه این جشنواره برگزار می‌شود  و از اردیبهشت استان‌ها درگیر جشنواره در شهرستان‌ها  و بعد منتخب استان بودند.   

وی ادامه داد: سال گذشته در المپیاد ملی یکصد بازیکن انتخاب شدند و در نهایت  ۴۰ نفر را به تیم دعوت کردیم و از میان آنان ۱۸ بازیکن را به تورنمنت کافا بردیم. ۶۰ بازیکن در اردوی تیم دیده نشدند و اولین اقدام این است که این تعداد را بازبینی کنیم و از میان آنان و بازیکنان قبلی رقابتی برگزار و بهترین‌ها را برای مسابقات در پیش‌رو انتخاب کنیم. از طرف ای‌اف‌سی هم هنوز اطلاعیه‌ای در خصوص تعویق یا لغو مسابقات نیامده است. مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا هر ۲ سال یکبار و میزبان آن ۲ ماه قبل از مسابقات با قرعه‌کشی مشخص می‌شود.

مهینی خاطرنشان کرد: تاریخ اردوهای انتخابی، آماده‌سازی و بدن‌سازی در همه رده‌های سنی فوتبال را از مرداد ماه مشخص کردیم اما هنوز تایید نشده است. به خاطر کرونا مجبوریم پروتکل‌ها را رعایت کنیم تیم‌های محدودی را می‌توانیم به اردو بفرستیم. اولویت با تیم پسران است که مهر یا آبان امسال به مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا اعزام دارند.

سرمربی تیم فوتبال دختران عنوان کرد: امیدوارم شرایط بحرانی خیلی زود به پایان برسد. ۲۲ سال کار مربیگری انجام می‌دهم و هیچ سالی مثل امسال نبود که تابستان بیکاری داشته باشم.  امیدوارم همه چیز عادی شود و دور از فوتبال نمانیم و اکنون با این وضعیت خلا بزرگی را احساس می‌کنیم. برای ما هم از لحاظ جسمی و روحی هرگز خوب نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha