۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 83917650
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در کردستان اجرایی شد

سنندج - ایرنا - برنامه ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در همه شهرستان‌های استان کردستان به اجرا درآمده و هدف اصلی آن ایجاد زیرساخت مناسب برای انتقال اطلاعات بهداشتی به جامعه هدف است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز شنبه در گفت و گوی خبری اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه، فقط رساندن محتوای آموزشی به دست سفیر و یا رابط سلامت نیست چرا که بیماری کرونا به ما آموخت که نیاز به یک زیرساخت و شبکه انتقال اطلاعات داریم و با اجرای برنامه هرخانه یک پایگاه سلامت و ریل گذاری این شبکه، انتقال اطلاعات می‌تواند با سهولت صورت گیرد.

دکتر فرزین رضاعی افزود: جهت پیشبرد این امر نیاز به انتخاب افراد متعهد برای اجرای این برنامه است تا با ایجاد اعتماد سازی و آموزش به سفیران و رابطین سلامت بتوان منجر به تغییر رفتار در افراد، خانواده و جامعه شد لذا مسوولین اجرای این برنامه نباید اجازه دهند این طرح در بوروکراسی اداری جایگاه و اهمیت خود را از دست بدهد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم بر تداوم فعالیت‌های پیشگیرانه بخصوص در فصول شیوع بیماری آنفلوانزا تاکید کرد و گفت: آموزش و توانمندسازی سفیران سلامت در هر خانواده می تواند منجر به توانمندسازی و بهبود سواد سلامت خانواده و جامعه شود.

 دکتر ابراهیم قادری افزود: برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت با توانمندسازی افراد از طریق بهبود سواد سلامت و ارتقای سلامت جامعه قابل اجرا است.

وی هدف از اجرای این طرح را توانمند سازی فرد، خانواده و جامعه جهت خودمراقبتی، بهبود سواد سلامت جامعه و همچنین جزو برنامه مبتنی بر مشارکت جامعه در برنامه بهداشتی عنوان کرد.

قادری تاکید کرد: در راستای این طرح در هر خانوار یک نفر از اعضای خانواده که دارای سواد خواندن و نوشتن باشد به عنوان سفیر سلامت انتخاب خواهد شد و به ازای ۲۰ تا ۴۰ نفر سفیر نیز یک نفر از آنها به عنوان رابط سلامت انتخاب می شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه محتوای آموزشی مورد نیاز از طریق کارشناسان مراقب سلامت طی برگزاری جلسات آموزشی (حضوری و یا شبکه های مجازی) در مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار رابط سلامت قرار داده خواهد شد، افزود: رابط سلامت نیز اطلاعات و محتوای آموزشی را به صورت جلسات آموزشی گروهی (حضوری و یا شبکه‌های مجارزی) در اختیار سفیران سلامت قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha