۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 83917729
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراغت ۴۰۰ دانش‌آموز استثنایی در کردستان غنی شد

۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵
کد خبر: 83917729
فراغت ۴۰۰ دانش‌آموز استثنایی در کردستان غنی شد

سنندج - ایرنا - رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از غنی‌سازی اوقات فراغت ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه استان در بستر فضای مجازی شاد خبر داد.

خلیل رنجبر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت ۱۶ پایگاه تابستانی مجازی و چهار پایگاه حضوری با تحت پوشش قراردادن حدود ۴۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه از ۱۵ تیر تا پایان مرداد در بستر فضای مجازی شاد برگزار شد.

وی افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای حضور گروه‌های مختلف دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه ذهنی، آسیب بینایی، شنوایی، معلول جسمی‌حرکتی و اُتیسم در پایگاه‌های فعالیت‌های تابستانی فراهم شد و دانش آموزان دوره ابتدایی، متوسطه پیش‌حرفه ‌ای دوره اول و دوم در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان در این پایگاه‌ها شرکت کردند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: اوقات فراغت دانش‌آموزان از جمله موضوعاتی است که اگر به درستی برای آن برنامه و طرح داشته باشیم می‌توان گامی اساسی در راستای رشد، خلاقیت، شکوفایی و آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی به دانش آموزان برداشت.

وی با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت در کمک به ارتقا و رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان یادآور شد: می توان با برنامه‌ریزی صحیح در فضای مجازی و تولید محتوا، اوقات فراغت جذاب و متنوعی برای دانش آموزان فراهم کرد.

رنجبر مهارت آموزی را از مهمترین اهداف فعالیت پایگاه‌های تابستانی اعلام کرد، گفت: ایجاد شور و نشاط، استعدادیابی، پرورش و تقویت خلاقیت و نقاط قوت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از مهمترین برنامه‌های این پایگاه‌ها است.

وی‌ تاکیدکرد: غنی‌سازی اوقات فراغت یکی از مهمترین فرصت‌های تربیتی است که در این پایگاه‌ها با ارائه خدمات آموزشی،  مهارتی، توسعه کتابخوانی، آموزش قرآن، ترویج هنرهای آوایی، مهارتی، نمایشی و توسعه مهارت‌های ورزشی در پی تحقق آن هستیم.

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: با تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه صرفنظر از محدودیت آنها می توان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ارزشمندی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را در آنان به شکوفایی رساند.

 در سال تحصیلی جاری هشت یک هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha