۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1179
کد خبر: 83919171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه ورزش دوومیدانی خوزستان مستلزم حمایت ارگان‌ها است

اهواز – ایرنا – دبیر هیات دوومیدانی خوزستان گفت: برای پیشرفت بیشتر این رشته ورزشی نیازمند حمایت ارگان‌ها و شرکت‌های استان هستیم تا مشکلات مالی این هیات برطرف و میزان علاقه‌مندی به این رشته بیشتر شود.

سعید پویا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به رشته دوومیدانی در استان و حتی کشور کمتر توجه شده در حالی که این رشته ورزشی در خوزستان بیشتر مورد توجه است و در مقایسه با استان های دیگر روند بهتری دارد.

وی عنوان کرد: دوومیدانی از نظر مالی ورزش ضعیفی است و باید حامی مالی مثل نفت، پتروشیمی و فولاد از این رشته حمایت کند تا بتوانیم در عرصه ملی و بین المللی حضور بهتری داشته باشیم. معمولا قشر ضعیف جامعه وارد این رشته شده و مقام آور هستند لذا باید آنها را به خوبی تامین کرد.

دبیر هیات دوومیدانی خوزستان با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای رونق و توسعه این رشته ورزشی در خوزستان گفت: در طی یکی، ۲ سال اخیر بیشتر بر روی بخش پایه تمرکز کردیم و قطعا در سال های آینده حرف های بسیاری برای گفتن داریم. اکنون در رده سنی نوجوانان و جوانان ورزشکاران خوبی داریم که بسیاری از آنها عنوان دار کشور هستند.

وی در ادامه به مسابقات جایزه بزرگ کشوری اشاره کرد و گفت: با تصمیم فدراسیون تنها نفرات اول تا سوم کشور در هر ماده، دراین رقابت ها حضور دارند که متاسفانه ورزشکاری از استان در این پیکارها حضور ندارند. در واقع کسانی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند در این مسابقات حضور دارند.

پویا ادامه داد: علیرضا خالدی، امیر حزامی، امیر جلوای و احمدرضا عیدی در مسابقات بزرگسالان سال گذشته جزو برترین‌های کشور بودند اما در سال جاری به تیم ملی دعوت نشدند که اعتراض خود را از این بابت به فدراسیون اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه در سال ٩٨، میزبان بزرگترین فستیوال استعدادیابی استان با حضور یک هزار و ۷۰۰ ورزشکار نونهال و نوجوان بودیم گفت: از این تعداد، حدود ۵۵۰ ورزشکار مستعد به چرخه دوومیدانی استان اضافه شدند.

دبیر هیات دوومیدانی استان به طرح استعدادیابی هوشمند با کمک آموزش و پرورش در سال جاری اشاره کرد و گفت: قصد داریم از این طریق رشته دوومیدانی را در تمام مدارس استان گسترش داده و بستر را برای ورود آسان به دوومیدانی فراهم کنیم تا نوجوانان و جوانان بیشتری جذب این رشته مدال آور شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha