توسعه دوومیدانی یزد با استعدادیابی در مدارس محقق می شود+فیلم

یزد- ایرنا- رییس هیات دوومیدانی استان یزد گفت: توسعه علمی و عملی این رشته مهم و پایه در گرو استعدادیابی است که باید در سایه تعامل با معلمان ورزش مدارس محقق شود.

به گزارش ایرنا، «ابوالفضل شبانی» دوشنبه شب در نشست روسای هیات‌های دوومیدانی شهرستان‌های استان افزود: برای شناساندن بیشتر و بهتر این رشته مهم و فراگیر در گام اول باید در قالب یک برنامه مدون نسبت به شناسایی علاقه‌مندان به خصوص دانش آموزان مستعد در مواد مختلف اقدام کرد.

وی به نقش و جایگاه معلمان و دبیران ورزش مدارس اشاره کرد و ادامه داد: برای استعدادیابی و سپس برنامه‌ریزی برای ارتقای این رشته در سطح استان باید از فرصت وجود مدارس با جلب همکاری معلمان استفاده کرد که در این خصوص به یک عزم جدی برنامه محور نیاز مبرم داریم.

این مسئول با قدردانی از تلاش‌ها و اقداماتی که در استان انجام گرفته اظهار کرد: هم‌اکنون برای رسیدن به هدف زمینه خوبی در سطح استان و مدارس وجود دارد و باید برای رسیدن به هدف و توسعه و ارتقای این رشته هم به صورت همگانی و حرفه‌ای اقدام کرد.

شبانی به اقدامات این هیات به خصوص در برگزاری دوره‌های آموزشی برای مربیان و داوران و برگزاری موفقیت آمیز مسابقات قهرمانی کشور در استان یزد خبر داد.

رییس هیات: توسعه دوومیدانی یزد با استعدادیابی در مدارس محقق می شود+فیلم

وی تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش افزایی و همچنین میزبانی مسابقات معتبر در کنار سایر برنامه‌ها، مهم و نقش آفرین است.

رییس هیات دوومیدانی استان گفت: برگزاری مسابقات در این رشته در سطح مناطق مختلف و محلات موجب ایجاد انگیزه، رقابت سازنده و تعالی بخش در آینده است.

شبانی یادآور شد: برگزاری مسابقات به خصوص در قالب جشنواره در شهرستان‌ها با جلب همکاری حامیان مالی و داشتن پیوست فرهنگی رویکرد هیات است و باید جدی گرفته شود.

وی گفت: برای توسعه دوومیدانی باید فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و اطلاع رسانی و ارتباط با مجموعه‌های مختلف و تاثیرگذار و خبرنگاران ارتقا یابد .

این مسئول بیان کرد: باید مسابقات مختلف با پیش بینی برخی جوایز در طول سال با جلب مشارکت بخش‌های مختلف بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد.

شبانی به اهمیت توجه به امور فرهنگی در کنار امور فنی به عنوان یک اولویت اشاره و پیگیری برای تحقق آن را سال‌جاری خواستار شد.

وی گفت: باید در شهرها برای توسعه دوومیدانی بر اساس شرایط و حسب ضرورت دارای یک برنامه بود و در این راه همکاری همگان نیاز است.

این مسئول به شرایط خاص صنعتی و معدنی استان اشاره کرد که باید برای اجرایی شدن مسئولیت آنها در قالب یک برنامه پیگیری به عمل آید.

در این نشست دبیر و همچنین نایب رییس هیات دوومیدانی استان با قدردانی از تمام اقداماتی که انجام گرفته بر تداوم امور فرهنگی و فنی و فعالیت‌های علمی و رسانه‌ای تاکید کردند.

رییس هیات: توسعه دوومیدانی یزد با استعدادیابی در مدارس محقق می شود+فیلم

همچنین روسای هیات دوومیدانی شهرستان‌های استان با ارائه گزارش در خصوص اقدامات انجام گرفته به طرح مطالبات خود در امور مختلف سخت افزاری و نرم افزاری پرداختند و پیگیری آنها را خواستار شدند.

هم اکنون بیش یک هزار نفر در ۲ بخش آقایان و بانوان در دوومیدانی استان یزد فعالیت دارند و این استان با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۴۸ هیات ورزشی و ۶۵ هزار ورزشکار بیمه شده دارد.

استان یزد بیش از ۲۸۰ هزار دانش آموز و ۱۲ شهرستان دارد و در تمام شهرستان‌ها هیات دوومیدانی فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha