به گزارش روز یکشنبه وزارت آموزشوپرورش، علیرضا کمرئی آموزش مهارت در مدارس کار و دانش و فنی و حرفهای را حائز اهمیت دانست و گفت: در مدارس شبانهروزی ترجیح بر این است که دانش آموزان به صورت هفتگی رفتوآمد کنند.
وی که در ششمین نشست از سلسله نشستهای گفتگوی هفته که با حضور روسای ۷۶۰ منطقه آموزشی کشور در ساختمان شهیدرجایی و بهصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد سخن می گفت افزود: برای سال تحصیلی آینده سه وضعیت سفید، زرد و قرمز پیشبینی شده و امید که بتوانیم روند آموزش را در تمام مناطق با استفاده از این سه سناریو ادامه دهیم.
کمرئی ادامه داد: در وضعیت سفید دانش آموزان در مدرسه حضور دارند و فضای مجازی بهعنوان آموزش مکمل در نظر گرفته میشود و در وضعیت زرد و قرمز هم طبق آنچه در دستورالعمل آمده باید آموزش را در زمان و موعد اعلام شده انجام داد و به اتمام رساند.
وی شرایط زرد را دشوارترین مرحله دانست و گفت: در شرایط زرد و در متوسطه اول و دوم اگر تعداد دانش آموزان با مساحت کلاس همخوانی داشته و نیاز به تقسیم دانشآموز نباشد کلاسها بهصورت حضوری برگزار خواهد شد و اگر تعداد دانش آموزان نسبت به مساحت کلاس بیشتر باشد باید حضور دانش آموزان طوری باشد که فاصله اجتماعی مناسب در کلاس درس رعایت شود.
او افزود: در مناطق آموزشی، مدیران و معاونین در مدرسه بیشترین نقش را در نحوه ارائه آموزش بر عهده دارند. مدیران مدارس باید با نظارت کامل ثبتنام دانش آموزان در سناد، شبکه شاد، نحوه مشارکت و ارتباط خانواده و انتقال از وضعیت زرد و سفید و قرمز به یکدیگر را کنترل کنند.
کمرئی در پایان گفت: ابتکار و خلاقیت وجه تمایز مدارس در سال آینده است و اینکه چه میزان بتوانیم از این دو در ارائه آموزش استفاده کنیم میتواند تعیینکننده میزان کیفیت آموزش باشد.
نظر شما