آیین‌های عزاداری در مهاباد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

مهاباد- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهاباد گفت: برنامه‌های هیات‌های مذهبی این شهرستان طبق دستورالعمل ستاد ملی کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام یاسر آقامحمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با توجه به وضعیت شیوع کرونا مراسم عزاداری با شرایط خاص و در فضای باز با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی بین سوگواران در ۲ محل مشخص در ایام محرم امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هر شب آیین عزاداری از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۱۵ در صحن باز ارتش و همچنین از ساعت ۲۱ تا ۲۲:۳۰ هم در محیط باز محوطه خانه‌های سازمانی سپاه با رعایت کامل موارد بهداشتی برگزار می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مهاباد با اشاره به اینکه هر شب بیش از ۲ هزار عدد ماسک رایگان نیز بین سوگواران توزیع می‌شود، اظهار داشت: قبل از ایام محرم طی فراخوانی از هیات‌های مذهبی این شهرستان دعوت شده تا در شرایط کرونا و طبق سفارشات ستاد ملی با کرونا رفتار کنند.

حجت‌الاسلام آقامحمدی بیان کرد: مراسم عزاداری ایام تاسوعا و عاشورا نیز به همین ترتیب در بعداز ظهر روزهای هشتم و نهم شهریور برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر فعالیت هیات‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی در فضای مجازی انجام می‌شود که در این زمینه سخنرانی‌ها و برنامه‌های عزاداری و مداحی در قالب کلیپ با هدف معرفت‌افزایی، توسط روحانیان در کانال‌های مجازی پخش خواهد شد.

وی بیان کرد: با عنایت به شرایط موجود مقابله با شیوع کرونا باید رفتار منطقی و عقلایی مدنظر باشد تا همان شور حسینی در برنامه‌ها حفظ شود و از طرفی سلامت مردم به خطر نیفتد.

شیوع ویروس کرونا در ایران، آیین‌های عزاداری محرم را نیز همچون دیگر مراسم‌ها و برنامه‌های ملی و مذهبی تحت تاثیر قرار داد اما آحاد مردم تلاش کردند با تغییر در شکل ظاهری این عزاداری‌ها و با رعایت دستورات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ پرچم آزادی‌خواهی پیام شهدای عاشورا را زنده نگه‌دارند.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha