۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 83968717
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: امسال ۴۰ پروژه کلان در کردستان به بهره‌برداری می‌رسد 

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: تا پایان امسال ۴۰ پروژه کلان در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، درمانی، ورزشی و راهسازی این استان با پنج هزار میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در آیین بهره‌برداری از فاز ۲ پروژه معدن طلای ساریگونی قروه که از طریق ارتباط تصویری با دستور رییس جمهوری و با حضور معاون امور معادن و صنایع معدنی ورارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه‌ها در بخش‌های زیرساخت، راه آهن، کشاورزی، آب‌های مرزی و گازرسانی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که نویدبخش ارتقای شاخص‌های توسعه استان است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با افتتاح این پروژه‌ها شاخص توسعه استان در برخی بخش‌ها به میانگین کشوری برسد، افزود: در کردستان از جمله شهرستان‌های سقز و دیواندره معادن متعددی مثل سنگ‌آهن و مس داریم که نیاز است برای توسعه این بخش‌ها برنامه جامعی وجود داشته باشد.

استاندار کردستان اضافه کرد: در هفته دولت ۷۰۶ پروژه با یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان به بهره برداری می‌رسد که باعث ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۴۰۰ نفر خواهد شد ضمن اینکه در مراحل بعدی نیز با دستور رییس جمهوری طرح‌های دیگری در استان افتتاح ‌خواهد شد.

مرادنیا به طرح توسعه فاز ۲ پروژه معدن طلای ساریگونی قروه اشاره کرد و یادآور شد: این طرح نمونه یک سرمایه‌گذاری موفق خارجی در کردستان است و نشان از وجود امنیت پایدار در این استان برای سرمایه گذاری دارد.

وی همچنین به سیر نزولی آمار مبتلایان به کرونا در استان و کاهش آمار فوتی‌ها هم اشاره کرد و گفت: با همکاری مردم، تلاش شبانه روزی کادر و مراکز درمانی و پزشکان و تعامل دستگاه‌های مختلف اجرایی این امر مهم بدست آمده و باید با رعایت توصیه بهداشتی و استفاده از ماسک ادامه پیدا کند.

سه طرح ملی در حوزه صنعت و معدن در استان‌های یزد، فارس و کردستان با حضور رییس جمهوری و در سومین روز از هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری روز سه‌شنبه در ارتباط ویدئو کنفرانسی، ۳ طرح ملی در حوزه صنعت و معدن را با اعتبار ۲ هزار و ۶۹۵ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۹۵۰ نفر، در استان‌های یزد، ‌ فارس و کردستان افتتاح کرد.

واحد تولید آهن اسفنجی در مجتمع فولاد اردکان استان یزد با ظرفیت تولید ۹۶۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، طرح تولید کامیون کشنده در شهرستان شیراز استان فارس با ظرفیت تولید ۳ هزار دستگاه کامیون کشنده در سال و فاز توسعه تولید شمش طلا در شهرستان قروه استان کردستان با ظرفیت تولید سالانه ۲ تن شمش طلا، ۳ طرح ملی در حوزه صنعت و معدن بود که در بیستمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی کشور در ۳ استان یزد، فارس و کردستان مورد بهره برداری قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha