۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 2110
کد خبر: 84016742
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین برق طرح توسعه باغات دهکانان نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دارد

سنندج - ایرنا - طی بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از طرح توسعه باغات دهکانان واقع در شهرستان سروآباد اعلام شد: تامین برق موردنیاز این طرح نیاز به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان روز چهارشنبه و در چهارمین روز از هفته دولت به همراه هیئتی از طرح توسعه باغات دهکانان در شهرستان سروآباد که عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ آغاز شده است بازدید کرد.

طرح توسعه باغات دهکانان ۶۰۰ هکتار از باغات روستاهای دهکانان، سلین و دزوند را زیرپوشش قرار می‌دهد و آنها را از دیم به آبی تبدیل می کند و از سال ۸۸ تاکنون برای اجرای این طرح پنج میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

سه استخر با ظرفیت سه هزارمترمکعب در راستای اجرای طرح توسعه باغات دهکانان احداث شده و در حال حاضر تنها مشکل عدم اجرایی شدن این طرح مربوط به تامین برق آن است.

رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان سروآباد در این بازدید با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق کردستان هم وعده تامین برق سه مگاواتی مورد نیاز این طرح را داده است، اظهار داشت: میزان اعتبار مورد نیاز برای تامین برق این طرح ۴۰ میلیارد تومان بوده که براساس اعلام مسوولان استانی این اعتبار تامین شده است.

از دیگر طرح‌هایی که امروز مورد بازدید این مسوولان استانی و شهرستانی قرار گرفت، پروژه محور ارتباطی سروآباد-کامیاران بود، طول این محور ۹۰ کیلومتر است که در حال حاضر ۴.۵ کیلومتر آن در محدود روستاهای تفین تا سرخه توت بخش مرکزی شهرستان سروآباد باقی مانده و برای تکمیل آن نیاز به ۹ میلیارد تومان اعتبار است.

بازدید از کمپ گردشگری پیر شالیار، ساماندهی محل برگزاری عروسی پیرشالیار، پارک سیاحتی و گردشگری پیروته و  مدرسه  ۱۲ کلاسه در حال احداث شهر اورامان تخت که برای اتمام آن نیاز به هفت میلیارد تومان اعتبار است، از دیگر برنامه‌های انجام شده در سفر مسوولان استانی و شهرستانی به شهر اورامان تخت سروآباد است.

از دیگر برنامه‌های سفر مسوولان استانی به شهرستان سروآباد بازدید از کمپ قایقرانی آب‌های خروشان در محدوده روستای ره‌زاو و شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha