۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۹:۰۴
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 84017843
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترجمه دیوان قطران تبریزی در جمهوری آذربایجان منتشر شد

باکو – ایرنا - منتخبی از دیوان "قطران تبریزی" در یکهزارمین سالگرد تولد این شاعر شهیر ایرانی به زبان آذری در جمهوری آذربایجان منتشر شد .

به گزارش عصر چهارشنبه ایرنا ، منتخبی از دیوان قطران  تبرزیزی از شاعران بزرگ قرن پنجم هجری ملقب به فخر الشعرا با حمایت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و به همت مرحوم "میرجلال ذکی" محقق، شاعر و مترجم برجسته جمهوری آذربایجان به زبان آذری ترجمه شده است.

"اصغر فارسی" رایزن فرهنگی کشورمان در جمهوری آذربایجان در این باره گفت: این کتاب را  موسسه  چاپ و انتشارات " نافتا پرس " جمهوری آذربایجان  در ۲۱۲ صفحه با مجوز نشر شواری علمی انستیتوی ادبیات فرهنگستان  ملی علوم جمهوری آذربایجان به چاپ رسانده است.

فارسی  افزود: پیشگفتار این کتاب نیز به قلم " میر جلال ذکی " نوشته شده و در آن اطلاعاتی درباره  زندگی و سبک اشعار و دیدگاه اندیشمندان در باره  قطران تبریزی جای گرفته است.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان ادامه داد : مترجم منتخبی از دیوان قطران تبریزی  در تالیف این  کتاب به زبان  آذری  از نوشته‌های دانش پژوهان و ادیبان ایرانی همچون سعید نفیسی، فروزانفر، بیگدلی و دیگران استفاده کرده است و در پایان کتاب فرهنگ لغات فارسی و عربی نیز ارائه شده است.

مرحوم"میرجلال ذکی" محقق، شاعر و مترجم برجسته  جمهوری آذربایجان دارای تالیفات متعددی در زمینه زبان و ادبیات فارسی همچون ترجمه آثار نظامی گنجوی، خاقانی و مثنوی مولانا جلاالدین بلخی از فارسی به آذری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha