ایلام در هفته‌ای که گذشت؛ میزبانی از دولتمردان و افزایش فعالیت مرز مهران

ایلام - ایرنا - استان ایلام در ۲ روز متوالی از هفته گذشته شاهد حضور ۲ نفر از معاونان رییس جمهوری و افتتاح و کلنگ زنی چندین طرح هفته دولت بود.

سعید اوحدی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین روز از هفته دولت به استان ایلام سفر کرد.

دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،‌ افتتاح گلزار شهدای صالح آباد مهران و کلنگ زنی احداث منازل مسکونی برای ایثارگران از جمله برنامه های وی در استان ایلام بود.

دیگر معاون رییس جمهوری که در سومین روز از هفته دولت به استان ایلام سفر کرد سورنا ستاری معاون علمی و فناوری بود.

وی در طی یک برنامه فشرده یک روزه در نوبت صبحگاهی از مراکز علمی، نوآوری و فناوری دانشگاه های مختلف استان ایلام بازدید کرد و چند مرکز علمی و آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی و ایلام را افتتاح کرد.

در برنامه های نوبت عصر هم ستاری به دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام رفت و سپس در نشست اقتصاد مقاومتی با محوریت اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید شرکت و با تعدادی از کارافرینان و نخبگان استان ایلام دیدار کرد و قبل از عزیمت به تهران در آخرین برنامه خود در جمع خبرنگاران و نشست خبری اصحابه رسانه حضور یافت.

اعلام زمان برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و آمادگی استان در حوزه جنوب برای اجرای بهتر انتخابات، افزایش روزهای کاری مرز تجاری مهران، ممنوعیت تشکیل دسته جات عزاداری در معابر عمومی توسط هیات ها به علت کرونا، افزایش ۲.۵ برابری فوتی های کرونا  از جمله اخبار مهم استان در هفته گذشته بود.

شرکت‌های دانش‌بنیان کشور ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فروش محصول داشتند

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و رییس بنیاد نخبگان کشور گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان سال گذشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومان در کشور فروش محصول داشتند.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از محصولات فناورانه و دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان ایلام اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کل کشور با اشتغال زایی ۳۰۰ هزار نفر ثبت شده و مشغول فعالیت هستند.

۴۱ شرکت دانش بنیان با ۲۸۰ هزار میلیارد تومان ارزش در بورس حضور دارند

معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان گفت: ۴۱ شرکت دانش بنیان کشور با ارزش گذاری ۲۸۰ هزار میلیارد تومان در بورس حضور دارند.

به گزارش ایرنا، سورنا ستاری در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت اقتصاد دانش بنیان استان ایلام اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان برای رسیدن به سودآوری باید وارد بورس شوند و سرمایه گذاری پرخطر همراه با ریسک لازمه کار و موفقیت شرکت های دانش بنیان است.

وی یادآور شد: شرکت های دانش بنیان کشور ۷۰۰ میلیون دلار صادرات محصولات داشته اند که تلاش ها برای دست یابی به رقم یک میلیارد دلار در طول سال جاری است.

دانشگاه ایلام ۲۵ هکتار زمین برای توسعه پارک علم و فناوری اختصاص داد

استاندار ایلام گفت: دانشگاه ایلام با واگذاری ۲۵ هکتار از اراضی خود به پارک علم و فناوری برای توسعه این مرکز موافقت کرده است.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: فضای فیزیکی پارک علم و فناوری استان ایلام مناسب و جوابگوی فعالیت پارک و شرکت های دانش بنیان و استارت تاپ ها نیست و باید توسعه یابد.

مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام ایلام افتتاح شد

مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و دام دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در آیینی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و رییس بنیاد نخبگان کشور و قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز تحقیقاتی دانشگاهی بیماری‌های مشترک انسان و دام ایلام روز دوشنبه در این آیین گفت: این مرکز با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان احداث شده است.

افتتاح گلزار شهدای ایلام با حضور معاون رییس‌جمهوری

طرح ساماندهی گلزار شهدای صالح آباد ایلام روز دوشنبه در آیینی با حضور سعید اوحدی معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار ایلام، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمع دیگری از مسئولان استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در حاشیه این آیین گفت: طرح ساماندهی گلزار شهدای صالح آباد در زمینی به گستره چهار هزار متر مربع انجام شده است.

معاون رییس‌جمهوری: ۱۳۰ هزار ایثارگر کشور بیکار هستند

معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ۱۳۰ هزار نفر از جامعه ایثارگران کشور اعم از دانشجو و دانش‌آموخته هم اینک مشکل بیکاری دارند.

سعید اوحدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۳۰ هزار نفر را فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد تشکیل می‌دهند که با مشکل بیکاری مواجه هستند.

امام جمعه ایلام: درصد جانبازان پشت نوبت تعیین تکلیف شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: درصد جانبازی افردیکه که پشت نوبت هستند باید زودتر تعیین تکلیف شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین الله‌نور کریمی‌تبار روز دوشنبه در دیدار با معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با قدردانی از اقدام‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام افزود: روند تعیین درصد جانبازی افرادیکه در نوبت هستند باید تسریع یابد.

معوقات جامعه ایثارگران در دولت تدبیر و امید به صفر رسید

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: ۱۰۰ درصد معوقات و بدهی جامعه ایثارگران در دولت تدبیر و امید پرداخت شده و به صفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، سعید اوحدی روز دوشنبه در دیدار با امام جمعه ایلام افزود: تا پایان دولت قبل میزان معوقات و بدهی جامعه ایثارگران ۵۷ هزار میلیارد ریال بود که در دولت یازدهم و دوازدهم به صورت کامل پرداخت شد.

استاندار: همه مناطق ایلام تحت پوشش مناطق جنگی قرار گیرد

استاندار ایلام خواستار تحت پوشش قرار گرفتن امتیاز منطقه جنگی برای تمامی مناطق استان شد و گفت: در حال حاضر پنج شهرستان جزو منطقه جنگی نیستند که شهدای بسیار زیادی هم در دوران جنگ تحمیلی تقدیم کرده اند.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر دوشنبه در نشست شورای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور سعید اوحدی معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، افزود: در این راستا مکاتبات زیادی با مقامات مربوطه انجام داده ایم ولی نیاز است که پیگیری‌های از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز صورت گیرد.

فعالیت تجاری مرز مهران افزایش یافت

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت تجاری پایانه مرزی مهران با رایزنی های استاندار ایلام با مقامات عراقی از ۲ روز به چهار روز در هفته افزایش یافت.

روح الله غلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نتیجه دیدارهای دو جانبه، دولت عراق با افزایش زمان فعالیت مرز تجاری مهران از ۲ روز در هفته به چهار روز موافقت کرد. 

وی افزود: به این ترتیب تجار و بازرگانان  طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه هر هفته مراودات تجاری خود با طرف عراقی را انجام دهند.

استاندار: طرح‌های هفته دولت هزار و ۸۰۰ شغل در ایلام ایجاد می‌کند

استاندار ایلام گفت: طرح‌های هفته دولت در این استان در مجموع برای حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی در ارتباط زنده با مردم از شبکه استانی مرکز ایلام به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: سی و پنجمین جلسه ستاد کرونا را پشت سر گذاشتیم، هر هفته جلسات ستاد کرونا را بطور مستمر برگزار کرده‌ایم و از مردم استان به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام تشکر می‌کنم.

واکسن آنفلوآنزا برای افراد دارای ضعف ایمنی مفید است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: واکسن آنفلوآنزا برای سالمندان، کودکان و افراد دارای ضعف ایمنی مفید است و سایر افراد نیز می‌توانند این واکسن را تزریق کنند.

دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا کشورهای مختلفی از جمله روسیه، چین، آمریکا، کشورهای اروپایی و ایران درصدد تولید واکسن هستند و برای تولید آن و ورود به بازار حداقل یک دوره پنج یا ۶ ماهه نیاز است.

استاندار: چهار هزار میلیارد ریال پروژه هفته دولت در ایلام افتتاح می شود

استاندار ایلام گفت: همزمان با هفته دولت حدود چهار هزار میلیارد ریال پروژه در حوزه های مختلف عمرانی، زیربنایی و اقتصادی در این استان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در نشست اعضای ستاد مقابله با کرونا اظهار داشت: دولت با وجود محدویت منابع درآمدی ناشی از تحریم ها و همچنین شیوع کرونا تلاش مستمری را برای اتمام پروژه های در دست اجرا داشته است و در این مسیر نیز طرح هایی که تاثیر بیشتری در اشتغالزایی داشته و بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در اولویت اتمام هستند.

روند کاهش ابتلا به کرونا در ایلام بسیار کند است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در طول یک ماه گذشته آمار بیماران کرونای استان نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته است اما این روند کاهشی بسیار کند است.

دکتر محمد کریمیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت کلی استان از نظر بیماری کرونا در مقایسه با سایر استان ها مانند استان های خوزستان و کرمانشاه که تا حدودی روند بیماری کاهش داشته است از نظر رشد میزان ابتلا و فوتی بدتر نیست.

فوتی‌های کرونای ایلام در مردادماه ۲.۵ برابر شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در این استان ۲.۵ برابر این تعداد در خردادماه بوده است.

دکتر جمیل صادقی‌فر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در مردادماه در مقایسه با تیرماه تنها ۲۰ مورد کمتر بوده است.

وی افزود: از ۱۱  شهرستان استان، هشت شهرستان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند اما موارد بستری به یک ثبات و به حدود ۱۰۰ نفر رسیده است.

دور دوم انتخابات مجلس در ۲۰۷ شعبه دهلران برگزار می‌شود

رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان ایلام گفت: ۲۰۷ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه دهلران آماده برگزاری دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

یوسف امیدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از این تعداد ۱۴۳ شعبه اخذ رای ثابت شهری و روستایی و ۶۴ شعبه سیار است.

وی افزود: تعداد عوامل اجرایی هر شعبه ثابت بین ۱۵ تا ۱۷ نفر است و در شعب سیار تعداد عوامل اجرایی کمتر خواهد بود.

فرمانداران فعالیت‌های انتخاباتی را در فضای مجازی رصد کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام تاکید کرد: با توجه به برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در حوزه جنوبی این استان، فرمانداران باید نسبت به رصد فضای مجازی و فعالیت انتخاباتی نظارت کامل داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، محمد نوذری در جلسه ستاد انتخابات استان ایلام ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و تبریک هفته دولت اظهار داشت: اطلاع‌رسانی خدمات و فعالیت‌های دولت در این فضای تحریم و فشار می‌تواند امید را به مردم بازگرداند.

کمیسیون تبلیغات انتخابات در ایلام تشکیل می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: به منظور ساماندهی و نظارت بر تبلیغات انتخابات، کمیسیون تبلیغات در این استان تشکیل می‌شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری ایلام، محمد نوذری در نشست مشترکی که با حضور رئیس هیات نظارت استان و صدا و سیمای مرکز ایلام افزود: نامزدهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توانند از امکانات صدا و سیمای مرکز استان برای تبلیغات استفاده کنند.

وی ادامه داد: تبلیغات ستاد با حضور رئیس ستاد انتخابات استان و رئیس هیئت نظارت استان و همچنین رئیس صدا و سیمای مرکز استان برگزار می‌شود.

۴۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی تحول عظیمی در هلیلان ایجاد می کند

استاندار ایلام گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی و زیرساختی که امسال در شهرستان هلیلان اجرا می شود نقش مهمی در رفع محرومیت این شهرستان دارد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در گفت و گوی خبری اظهار داشت: شهرستان هلیلان به عنوان دومین شهرستان استان پس از ملکشاهی توسط بنیاد مستضعفان برای اجرای طرح محرومیت زدایی در نظر گرفته شده است.

۶۰۰ هزار مترمربع عملیات آبخیزداری در ایلام انجام شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: عملیات آبخیزداری در سطح ۶۰۰ هزار مترمربع از اراضی این استان طی ۳۰ ماه گذشته انجام شده است.

احمد کرمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۳۰ ماه گذشته یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از سوی دولت برای برنامه های حوزه منابع طبیعی استان ایلام پرداخت شده است.

وی یکی از مهم ترین تهدیدات پیش روی حوزه منابع طبیعی استان را نابودی جنگل ها و مراتع عنوان کرد و افزود: ۲۳ هزار هکتار از اراضی استان در مدت یاد شده جنگل کاری شده است.

معاون استاندار: ایلام در رتبه چهارم پاکی از مواد مخدر قرار دارد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه نرخ اعتیاد در استان کاهش یافته است، گفت: این استان از نظر پاکی از مواد مخدر در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

محمد نوذری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته طرح نشاط اجتماعی توسط ۱۳۲ سازمان مردم‌نهاد با مشارکت شهرداری و نیروی انتظامی با تحت پوشش قرار دادن ۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر اجرا شد.

حرکت دسته جات عزاداری تاسوعا و عاشورا در ایلام برگزار نمی شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: هیچگونه حرکت دسته جات عزاداری اعم از زنجیرزنی و سینه زنی در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا در هیچ نقطه ای از این استان برگزار نخواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد فتاحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این زمینه به تمامی هیئت های مذهبی استان نیز اعلام شده است که در روزهای تاسوعا و عاشورا و شام غریبان چنین برنامه ای نداشته باشند و این اقدام ممنوع اعلام شده است.

رشد ۶۵ برابری تولید گوگرد پاستیلی در پالایشگاه گاز ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: تبدیل گوگرد مذاب به گوگرد پاستیلی یکی از محصولات تولیدی پالایشگاه گاز ایلام است و بر اساس آمارها میزان تولید این محصول انتهای سال گذشته به نسبت ابتدای سال ۹۲ حدود ۶۵ برابر افزایش یافته است.

روح‌الله نوریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تشریح دستاوردهای این شرکت در هشت سال اخیر به نقش پالایشگاه در توسعه پایدار استان اشاره و اظهار داشت: موقعیت مکانی این مرکز صنعتی به‌ عنوان تنها پالایشگاه گاز در غرب کشور، شرایط استراتژیک و ویژه ای را پدید آورده، بطوریکه محصول گاز شهری بعنوان یک سوخت پاک و باکیفیت به ‌آسانی در اختیار مردم استان ایلام و استان‌های همجوار قرار گرفته است.

فعالیت ۳۶ واحد تولید کالای بهداشتی مقابله با کرونا در ایلام

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: ۳۶ واحد تولید کننده لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در ایلام فعال و در این شرایط کرونایی لوازم مورد نیاز استان را تولید می‌کنند.

رضا محمد رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدها با ظرفیت تولید روزانه ۱۷۲ هزار عدد ماسک، ۳۰۰ دست لباس حفاظتی و گان، ۱۰ هزار جفت دستکش و ۲۰ هزار عدد پد الکلی در حال فعالیت هستند.

کشف هفت تن مرغ زنده قاچاق در دره شهر

فرمانده انتظامی دره شهر از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از هفت تن مرغ زنده قاچاق در این شهرستان کشف شده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی جمالوندی روز یکشنبه اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز حین کنترل خودروهای عبوری ۲ دستگاه کامیونت ایسوزو حامل مرغ زنده برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

عزاداران نذورات عام خود را به پویش ایران همدل اهدا کنند

مدیرکل بهزیستی ایلام از عموم مردم درخواست کرد: نذورات عام خود را در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی به صورت خشک به پویش ایران همدل برای کمک به نیازمندان اهدا کنند.

زهرا همتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مشارکت در پویش ایران همدل به هدفمند شدن نذورات و رسیدن آنها به دست نیازمندان واقعی منجر می شود.

وی از عموم عزاداران حسینی دعوت کرد: نذورات خود را با تحویل به طرح پویش ایران همدل به مددجویان و نیازمندان واقعی برسانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha