۲۰ میلیارد تومان برای ساخت راه کلانی به گواتر دشتیاری اختصاص یافت

چابهار- ایرنا- فرماندار دشتیاری در جنوب سیستان وبلوچستان گفت: ۲۰ میلیارد تومان برای ساخت راه کلانی به گواتر دشتیاری از محل بودجه توسعه سواحل مکران اختصاص پیدا کرده است.

عادل عفتی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تخصیص این اعتبار می‌تواند راه دسترسی صیادان و فعالان اقتصادی را به دریا و منطقه ویژه پرورش میگو گواتر تسهیل کند.

وی افزود: دشتیاری با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارای مرز آبی، خاکی و ظرفیت‌های فراوان شیلاتی، کشاورزی و گردشگری است که توجه به آن اشتغال و تولید را متحول می‌کند.

فرماندار دشتیاری ادامه داد: با توجه به اینکه این شهرستان در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح شد از مناطق مختلف روستایی، طرح‌های در دست اجرا و ظرفیت‌های منطقه بازدید شد تا از نزدیک مسائل مربوط به این منطقه بررسی شود.

به گزارش ایرنا شهرستان دشتیاری در منتهی الیه جنوب شرقی ایران قرار گرفته است.از نظر موقعیت مختصات جغرافیایی در ۲۵ درجه و۴  دقیقه تا ۲۶ درجه و ۶ دقیقه شمالی و طول جغرافیایی ۶۰ درجه و ۵۵ دقیقه تا ۶۱ درجه و ۵۴ دقیقه شرقی واقع شده است.

این بخش با مدارراس السرطان تنها یک درجه و ۳۷ دقیقه فاصله دارد که قرار داشتن در چنین موقعیتی، شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی بویژه بالا بودن درجه حرارت و میزان کم نزولات آسمانی را بوجود آورده است. 

شهرستان دشتیاری از طرف شمال به شهرستان راسک، از غرب به بخش پلان و بخش مرکزی شهرستان چابهار، از شرق به کشور پاکستان و از جنوب به آب­های آزاد دریای عمان ختم می­ شود. به­ طوریکه ۸۵ کیلومتر خط ساحلی با دریای عمان و ۱۳۲ کیلومتر مرز خشکی با پاکستان دارد به  این ترتیب امکان دسترسی به آب­های آزاد از این طریق برای  بخش دشتیاری جایگاه ویژه­‌ایی را به وجود آورده است.

 مساحت منطقه دشتیاری حدود ۶ هزار کیلومتر مربع است. شهرستان دشتیاری طبق آخرین سرشماری سال ۱۳۹۵ کشور دارای جمعیتی بالغ بر ۷۹ هزار و ۹۱۱ نفر در قالب  ۱۸ هزار و ۷۹ خانوار است.

شهرستان دشتیاری دارای یک شهر «نگور» و ۲ بخش مرکزی به مرکزیت شهر نگور و باهوکلات به مرکزیت دمپگ و چهار دهستان(دهستان نگور، سندمیرثوبان،درگس و باهوکلات) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha