افزایش ۲ برابری ناوگان فعال حمل و نقل بار در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر ۲۶ هزار ناوگان باری فعال در استان وجود دارد که نسبت به ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، رشد ۲ برابری داشته است.

ارسلان شکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر، ۱۷۰ شرکت حمل و نقل داخلی کالا و نزدیک به ۳۵ هزار راننده و بالغ بر ۲۶ هزار ناوگان باری در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: همچنین در طول مدت فعالیت دولت تدبیر و امید، عمر متوسط ناوگان باری از ۱۶.۴ در سال ۹۲ به ۱۴.۸  در پایان سال گذشته رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: بین سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ بالغ بر ۷۵ میلیون تن انواع کالا از مبدا استان با پنج میلیون و ۷۰۰ هزار سفر از ۲ پایانه بار و سیمان ارومیه و تنها شهرک حمل و نقل استان یعنی شهرک حمل و نقل آذر کوهسار خوی جابجا شده است.

شکری در مورد کارتهای هوشمند صادره برای رانندگان در دولت تدبیر و امید نیز بیان کرد: تعداد کارت های هوشمند صادره در سال ۱۳۹۲ نزدیک به ۲۴ هزار عدد بود که این عدد در پایان سال ۹۸ به بالغ بر ۳۴ هزار عدد و صدور کارت هوشمند ناوگان باری هم از نزدیک به ۱۴ هزار کارت در سال ۱۳۹۲هم اکنون به ۲۶ هزار فقره رسیده است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان های فعال و موفق در حوزه حمل و نقل باری داخل و خارج کشور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha