۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 2469
کد خبر: 84023230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرم افزارهای امنیت اطلاعات و تبادلات الکترونیکی در کشور بومی‌سازی شد

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته راهکارهای مطمئن برای تامین امنیت اطلاعات و تبادلات الکترونیکی ارایه و نیاز کشور را تامین کند.

به گزارش روز سه شنبه معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، تامین امنیت اطلاعات و تبادلات الکترونیکی ابزارهایی پیچیده و مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته می خواهد که توسط این شرکت دانش‌بنیان، بومی‌سازی و تولید شده است.

علی‌محمد میرخانی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مزبور گفت: محصول پارس وی پی ان (ParsVPN)  برای برقراری ارتباط امن کاربر با شبکه‌ای خصوصی در بستر یک شبکه عمومی و همچنین رفع مشکلات احراز هویت کاربر، حفظ محرمانگی و جامعیت اطلاعات در حال انتقال، طراحی شده است، این نرم‌افزار گواهی تاییدیه فنی از شورای عالی انفورماتیک دریافت کرده است.

وی افزود: توکن هوشمند امضای دیجیتال پارس‌کی، ماژول رمزکننده‌ای با رابط یو اس بی (USB) است، پارس‌کی بصورت مستقل و بدون نیاز به سخت‌افزارهای اضافی مانند کارت‌خوان، قابل استفاده است و امکان تولید کلیدهای متقارن و نامتقارن، انجام عملیات رمزنگاری و امضای دیجیتالی به صورت On-Board در آن وجود دارد.

به گفته این فناور، طراحی و تولید توکن امضای دیجیتال کاملا توسط متخصصان داخلی کشور و در این شرکت صورت گرفته است، این توکن امضای دیجیتال ایرانی با کیفیت بالا تولید شده و کاملا قابل رقابت با بهترین نمونه‌های خارجی است.

میرخانی اظهار داشت: سامانه احراز هویت این شرکت هم سرویس‌های احراز هویت و هم امضای دیجیتال مبتنی بر PKE را ارائه می‌دهد، در این سامانه تنها با یکبار احراز هویت، کاربر می‌ تواند از تمامی سامانه‌های سازمان بدون نیاز به احراز هویت مجدد استفاده کند، همچنین، مدیریت کاربران یکپارچه مشکلات مربوط به سرپرستی سامانه‌ها را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد،با تعریف یک کاربر، دسترسی کاربر در تمامی سامانه‌ها به‌صورت خودکار ایجاد می‌شود و با حذف دسترسی، در تمامی سامانه‌ها از ورود همان کاربر جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی این شرکت  ارائه خدمات گوناگون در حوزه‌های زیرساخت کلید عمومی (PKI)، احراز هویت و هویت‌سنجی دیجیتال و ارائه راه‌کارهای مطمئن برای تامین امنیت اطلاعات، ارتباطات و تبادلات الکترونیکی را در دستور کار خود قرار داده به طوریکه که اکنون در زمینه طراحی و توسعه محصولات، خدمات و راه‌کارهای نوین مبتنی بر رمزنگاری، امضای دیجیتال، گواهی‌های الکترونیکی، توکن امضای دیجیتال پارس‌کی، سخت‌افزارهای امنیتی و راه‌اندازی زیرساخت کلید عمومی، فعالیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha