۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۰۲
کد خبر: 84025882
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار مشهد: بانکها به پرداخت تسهیلات کرونایی سرعت دهند

مشهد-ایرنا- فرماندار مشهد گفت: به منظور جذب حداکثری تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا، بانک‌های عامل در پرداخت این تسهیلات تسریع کنند و دستگاههای اجرایی نیز در این خصوص مجدانه پیگیری کنند.

سید محمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در پنجمین جلسه کمیته تخصصی اشتغال شهرستان مشهد افزود: کارگروه ملی مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا مهلت تشکیل پرونده و پرداخت تسهیلات به کسب وکارهای بیمه نشده را تا پایان شهریور ماه و کسب وکارهای بیمه شده را تا ۱۵ شهریور ماه امسال تمدید کرد.
وی ادامه داد: یکی از موانع پیش رو برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا شرط نداشتن چک برگشتی بود که کارگروه این شرط را از مقررات پرداخت تسهیلات بانکی مستثنی کرد تا روند پرداخت تسهیلات کرونا به متقاضیان و صاحبان کسب و کارها تسهیل شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد نیز در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس اعلام بانکها تاکنون هزار و ۳۹۵ میلیارد ریال تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از ویروس کرونا در این شهرستان پرداخت شده است اما این نهادها اعلام کرده‌اند به زودی آمار به روز شده را در اختیار فرمانداری قرار می دهند.

شکوه میرشاهی افزود: با توجه به جایگاه شهرستان مشهد در استان، از مجموع تسهیلات بانکی پرداخت شده به واحدهای آسیب دیده از کرونا در خراسان رضوی سهم شهرستان مشهد ۶۵ درصد بوده است.
وی ادامه داد: با پرداخت این تسهیلات، اشتغال ۱۱ هزار و ۵۴۸ نفر در مشهد تثبیت و از بیکار شدن افراد آسیب دیده از کرونا جلوگیری شد همچنین از مجموع اشتغالهای تثبیت شده در استان سهم مشهد ۵۶ درصد بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد ضمن انتقاد از بانکها در شهرستان مشهد عملکرد آنها در خصوص پرداخت تسهیلات کرونایی را با شرایط، امکانات و استعدادهای این شهرستان متناسب ندانست.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و دارا بودن ۱۰۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب،  ۵۵ درصد از واحدهای صنعتی، کشاورزی و معدنی استان ۶.۴ میلیون نفری خراسان رضوی را در خود جای داده است.

بنا بر اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۸۰ هزار و ۷۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۱ هزار و ۹۲۶ تن رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha