۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۱۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84030831
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۹ میلیارد تومان اعتبار سدهای امیرآباد و رمشت تخصیص یافت

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه امیدواریم در سال جاری سد رمشت به بهره‌برداری برسد، گفت: امسال برای ادامه اجرای سدهای امیرآباد و رمشت در کامیاران ۹۹ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

کامران خرم روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی سد امیرآباد کامیاران، اظهار داشت: این ۲ سد مجزا از هم هستند و با تکمیل آنها یک هزار هکتار از اراضی دیم دشت مارنج و موچش به آبی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح سد رمشت در سال جاری، ۵۰۰ هکتار از اراضی پایاب آن آبی خواهد شد، افزود: از محل سد زیویه کامیاران هم که به اتمام رسیده یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی پایاب تحت پوشش قرار گرفته و کشاورزان در حال بهره‌برداری از منابع آبی این سد برای آبیاری اراضی خود هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اعتبار تخصیص یافته به سد گاران مریوان و شبکه پایاب را نیز در سال جاری ۱۵۴ میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: براساس آخرین آمار، پنج هزار و ۷۵۶ هکتار از اراضی دیم پایاب سد گاران آبی می‌شود که تا پایان امسال با اجرای شبکه، یک هزار و ۹۰۰ هکتار آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

خرم به اتمام سد سورال دهگلان و بهره‌برداری از آن نیز اشاره و اضافه کرد: آمادگی داریم از طریق این سد یک هزار هکتار از اراضی پایاب آن را تحت پوشش قرار دهیم که امیدواریم امسال این امر مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه سد سنگ سیاه نیز اتمام یافته اما شبکه پایاب به بهره‌برداری نرسیده است، گفت: امسال برای این شبکه ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته و برای تکمیل آن حداقل ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا بتوان در یک سال آینده آن را به پایان رساند.

۱۸ سد در کردستان وجود دارد که از این تعداد ۱۲ سد در اختیار استان و چهار سد قشلاق، سنگ‌سیاه، بانه و سد زریوار به بهره‌برداری رسیده است.  

ظرفیت سدهای کردستان ۲ میلیارد و ۶۲۲ میلیون مترمکعب و در حال حاضر یک میلیارد و ۵۵۸ میلیون مترمکعب آب پشت این سدها ذخیره است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha