۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۸:۵۱
کد خبرنگار: 1273
کد خبر: 84031700
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۸ درصد از مبتلایان به کرونا در میاندوآب ساکنان شهر هستند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب اعلام کرد: از مجموع ابتلایان به بیماری کووید - ۱۹ در این شهرستان ۷۸ درصد را ساکنان شهر و مابقی را روستاییان تشکیل می‌دهند.

سهراب حیدری روز سه‌شنبه در جلسه شهرستانی ستاد مقابله با کرونا در میاندوآب با بیان اینکه تاکنون ۲ هزار و ۱۸۵ مورد مثبت ابتلا به کرونا در این شهرستان ثبت شده است اظهار داشت: شایع‌ترین سن مبتلایان به کرونا از ۱۵ سال تا ۵۴ سال است که ۷۴ درصد بیماران در این رنج سنی درگیر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه از نظر جنسیتی در ابتلا به کرونا بین آقایان و بانوان تفاوت زیادی در این شهرستان وجود ندارد افزود: تعداد بستری‌ها از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هزار و ۳۳۸ نفر بوده که ۵۷۹ نفر از آنان مثبت قطعی بوده و مابقی مشکوک به کرونا بودند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب اضافه کرد: به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت شهرستان ۷۷۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند به طوری که این شهرستان از نظر ابتلا در ردیف پنجم استانی قرار دارد.

حیدری با بیان اینکه تاکنون ۷۷ نفر در این شهرستان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند، اظهار داشت: امیدواریم با کنترل بیماری دیگر شاهد افزایش مبتلایان و موارد فوتی نباشیم.

وی افزود: در ۱۴ روز گذشته نرخ رشد ابتلا به کووید ۱۹ در میاندوآب ۰۵. درصد بوده که پیش از این ۰۱. درصد بود که این افزایش ماحصل مراسم‌های مربوط به اعیاد قربان و غدیرخم است.

وی با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در روزهای گذشته افزایش یافته است، گفت: مردم به خاطر رعایت حال کادر درمان و کنترل بیشتر بیماری، همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی، خودداری از حضور در تجمعات و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

با بیان اینکه از ۲ هفته پیش شاهد کاهش استفاده از ماسک در شهرستان هستیم، اظهار داشت: کوچک‌ترین سهل‌انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری از نظر شیوع کرونا به دنبال داشته باشد.

فرماندار میاندوآب هم در این جلسه گفت: با توجه به نیاز شهرستان باید اداره صنعت، معدن و تجارت میزان ماسک تولیدی در شهرستان را بررسی و با همکاری شبکه بهداشت از نظر کیفیت و قیمت نسبت به عرضه آن نظارت داشته و همچنین از امکانات شبکه بهداشت و درمان برای ضدعفونی ماسک‌های تولیدی قبل از مصرف استفاده شود.

حسام شیرازه‌محبت افزود: همچنین برای دانش‌آموزانی که به مدرسه نمی‌روند، ساعت حضور معلمان در شبکه شاد برای آموزش آن دسته از دانش‌آموزان و اولیا مشخص باشد.

فرماندار میاندوآب‌ همچنین با اشاره به اینکه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نانوایی‌ها تجمع مردم بیشتر است، گفت: برخی گزارش‌های مردمی حکایت از تجمع مردم در برخی مطب پزشکان و آزمایشگاه‌های پزشکی دارد که انتظار می‌رود این مراکز به عنوان خط مقدم مقابله با کرونا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس و جدی باشند.

وی با بیان اینکه در برخی از اداره‌های شهرستان نیز تجمع مردم نگران‌کننده است، افزود: در رابطه با فعالیت بازارهای هفتگی دواب پروتکل‌هایی لحاظ شده که در این راستا ضمن برگزاری جلسه‌ با مالکان بازارها، از سوی استان مصوب شده در طول هفته در هر شهرستان یک بازار فعالیت کند.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب نیز در این جلسه اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا، تغییر الگوهای زندگی و رفتاری در تمام عرصه‌ها رخ داد و به نوعی تعادل جامعه به هم خورده است.

بهروز تقی‌نژاد با بیان اینکه براثر شیوع این بیماری، شیوه جدیدی از زندگی بوجود آمده است، افزود: بزرگ‌ترین وقفه آموزشی طی ۵۰ سال گذشته در دوران کرونا اتفاق افتاده است و مدارس اولین مکان‌هایی بود که تعطیل شده و آخرین مکان‌هایی نیز هستند که بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به تغییر نحوه آموزش و تدریس، بیان کرد: با توجه به جامعه هدف آموزش و پرورش، در این شرایط مسوولیت بزرگی بر عهده خانواده‌ها و آموزش و پرورش قرار دارد.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها به نحو مطلوب توجیه شده و با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند، افزود: بابت اهتمام و حساسیت خانواده‌ها در خصوص سلامت فرزندان‌شان جای امیدواری برای مدیریت مطلوب مدارس وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ با بیان اینکه اجباری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس نیست، اظهار داشت: براساس بررسی که از مدارس انجام گرفت، حدود ۷۰ درصد خانواده‌ها راغب دایر بودن مدارس هستند که آن هم با رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی تحقق خواهد یافت.

تقی‌نژاد با اشاره به اینکه شاید در اوایل بعضی‌ خانواده‌ها مقاومت نشان می‌دادند، افزود: پس از بازگشایی مدارس اولیا با مشاهده وضعیت مدارس و رعایت موارد بهداشتی رضایت بیشتری از خود نشان دادند.

مدیر آموزش و پرورش میاندوآب‌ گفت: از خیران و مسوولان برای تهیه ماسک و موادضدعفونی مورد نیاز مدارس درخواست کمک داریم و از دستگاه‌های اجرایی و اصحاب رسانه شهرستان می‌خواهیم در این شرایط در کنار آموزش و پرورش باشند.

بیماری کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شده است و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.

میاندوآب‌ با بیش از ۲۷۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha