۵۰۰ میلیارد ریال برای نوسازی انبارهای بندرشهید رجایی اختصاص یافت

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مبلغی افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی انبارهای کالا و ترانزیت بندر شهیدرجایی تامین شده است.

علیرضا محمدی کرجی ران روز شنبه در حاشیه بازدید از این انبارها افزود: تعمیرات اساسی ۶ باب انبار ترانزیت و کالا هم اکنون در دستورکار قرارگرفته که تاکنون عملیات تعمیرات ۲ انبار به مساحت حدود ۲۰ هزار مترمربع با موفقیت انجام شد.
وی، مدت زمان اجرای این طرح را ۳۶ ماه اعلام کرد و بیان داشت: در زمان اجرای طرح برای ۶۲ نفر به صورت مستقیم و ۲۱ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: با اتمام این طرح ۶۰ هزار متر مربع از فضای انبار های مسقف این مجتمع به صورت استاندارد و با رعایت الزامات ایمنی، زیست محیطی و پدافندی، آماده سازی و وارد چرخه انبارش و نگهداری کالاهای اساسی و عملیات تخلیه و بارگیری خواهد شد.  
محمدی کراجی ران یادآورشد: در فرآیند اجرای طرح تعمیر انبارها بر اساس الزامات و نگرش زیست محیطی، سقف های پشم  شیشه قدیمی جمع آوری و سقف های ساندویچ پنل جدید و استاندارد جایگزین آن می‌گردد.
وی گفت: جهت کاهش هزینه‌های روشنایی با استفاده از نور گیرهای پلی کربنات، نورگیری طبیعی در انبارها نیز ایجاد می‌شود.
محمدی کرجی ران، سند بلاست و رنگ آمیزی کل سازه موجود، تخریب بتن های آسیب دیده کف و اجرای بتن ضد سایش، تعمیر سکوهای بارانداز و نصب ضربه گیرهای مسلح، تعمیرات اساسی ساختمان‌ها و دفاتر اداری انبارها و همچنین اجرای سیستم اطفاء حریق را از دیگر اقدام‌های صورت گرفته در این طرح عنوان کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: این طرح به منظور تدوین برنامه‌های نظامند جهت انجام تعمیرات با هدف افزایش عمر مفید انبارها، بهبود وضعیت نگهداری کالا و افزایش فضای بارگیری و انبارش کالاهای اساسی و در راستای افزایش کیفیت، ایمنی و حفاظت از محیط زیست صورت گرفته است.
 علاوه بر انبارهای که توسط بخش خصوصی در بندر شهید رجایی احداث شده، ۱۸ باب انبار عمومی و یک باب انبار هانگارد انبارهای ملکی سازمان بنادر و دریانوردی هستند که در این مجتمع بزرگ بندری فعال می‌باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha