علوم پزشکی قم درخصوص اقدام‌های درمانی برای آیت‌الله صانعی توضیح داد

قم - ایرنا - دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص اقدام‌های پزشکی صورت گرفته بر روی مرحوم آیت‌الله صانعی از مراجع تقلید، در بیمارستان توضیح داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، در این مطلب آمده است: به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند که مرحوم آیت‌الله صانعی ساعت ۲۳:۴۰، پنجشنبه ۲۰ شهریورماه به علت سقوط در منزل، با شکستگی شدید لگن و ساعد چپ به بیمارستان فرقانی قم منتقل شد؛ ‌ایشان دارای سابقه بیماری کلیوی و کبدی نیز بود که بلافاصله بعد از حضور در بیمارستان مشاوره‌های ارتوپدی، داخلی، کلیه، قلب و بیهوشی برای ایشان انجام شد و اقدام‌های تشخیصی لازم صورت گرفت و بستری شد.

مطلب ادامه یافته است: به علت مشکلات کلیوی، بنابر نظر متخصصین، مقرر شد تا دیالیز صورت گیرد، ساعت ۱۹:۲۰ روز جمعه ۲۱ شهریورماه اقدام‌های مقدماتی لازم انجام و ضمن دیالیز در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد؛ ساعت ۴:۳۰ روز شنبه ۲۲ شهریورماه ایشان دچار ایست قلبی و ریوی شد که با انجام عملیات احیا، برگشت انجام می‌شود، ساعت ۷:۳۰ مجدداً دچار ایست قلبی می‌شود که باوجود عملیات احیا و تلاش پی‌درپی کادر درمان، پاسخ داده نشده و متاسفانه دارفانی را وداع گفت.

آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید که به دلیل شکستگی لگن و مچ دست در بیمارستانی در قم بستری‌شده بود، امروز شنبه (۲۲ شهریورماه) در سن ۸۳ سالگی به دیدار حق شتافت و قرار است پیکر ایشان در آرامگاه شیخان قم به خاک سپرده شود.  

آیت‌الله یوسف صانعی، در سال ۱۳۱۶ خورشیدی در خانواده‌ای روحانی در روستای نیک‌آباد اصفهان ولادت یافت و در سال ۱۳۲۵ برای تحصیل علوم دینی وارد حوزه علمیه اصفهان شد و پس از گذراندن دروس مقدمات و بهره‌گیری از محضر علمای آن حوزه، در سال ۱۳۳۰ برای ادامه تحصیل رهسپار حوزه علمیه قم شد.

ایشان توانستند در سال ۱۳۳۴ در امتحانات سطوح عالی حوزه در سال رتبه اول را احراز نموده و مورد تشویق مرحوم آیة الله العظمی بروجردی(قدس سره) قرار گیرند؛ از همین سال بود که با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد درس خارجِ حضرت امام خمینی(ره)، در آن شرکت نموده و توانستند تا سال ۱۳۴۲ به‌طور مستمر از حوزه درس اصول و فقه و مبانی مُتقن حضرت امام بهره برده و در زمره شاگردان برجسته ایشان قرار گیرند.

آیت‌الله صانعی علاوه بر سالها تلمّذ در حوزه درس حضرت امام راحل(ره)، از محضر اساتید بزرگی چون آیت‌الله‌العظمی بروجردی، آیت‌الله‌العظمی محقّق داماد و آیت‌الله‌العظمی اراکی نیز بهره برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha