۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84036171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خطر بازگشت وضعیت قرمز شیوع کرونا در گلستان

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به کاهش آمار مبتلایان و بیماران کرونایی استان در روزهای اخیر گفت که در صورت کم توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خطر بازگشت وضعیت قرمز شیوع این بیماری همچنان وجود دارد.

هادی حق‌شناس روز شنبه در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کووید ۱۹ اظهار داشت: میانگین بستری بیماران کرونایی گلستان که هفته گذشته ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر بود در روزهای گذشته به ۱.۸ نفر کاهش یافته که تداوم این روند رو به کاهش، گلستان را وارد مدار سفید شیوع این بیماری خواهد کرد.

وی بیان کرد: همراهی مردم با رعایت کامل پروتکل های توصیه شده مانع بازگشت وضعیت قرمز شیوع کرونا در گلستان خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت که با فوت سه بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری در استان به ۸۹۱ نفر رسید.

عبدالرضا فاضل با اعلام روند به کاهش بستری بیماران کرونایی در استان گفت: دیروز ۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری و در همین مدت ۳۶ نفر مرخص شدند.

میانگین بستری روزانه بیماران کرونایی گلستان در هفته گذشته ۴۰ نفر بود.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۳۳۱ نفر از کادر درمان گلستان به کرونا مبتلا شدند که سه تن آنان جان خود را بر اثر عوارض این بیماری از دست دادند.

به گفته فاضل در حال حاضر از مجموع ۲۶۹ بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان ۳۱ نفر به علت وضعیت حاد بیماری به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اعلام وضعیت زرد شیوع کرونا در استان ادامه داد: شهرهای بندرگز و رامیان در وضعیت قرمز، مینودشت، آق‌قلا و بندرترکمن در وضعیت نارنجی و بقیه شهرهای استان در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت: با توجه به درپیش بودن فصل سرما، بروز مشکلات ناشی از شیوع آنفلوآنزای فصلی در استان دور از انتظار نیست.

محمدجواد کبیر اظهار داشت: اگر وضعیت رو به کاهش کرونا در گلستان ادامه یابد، نگران شیوع بیماری های فصلی در پاییز و زمستان نخواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در این جلسه گفت: از آغاز سال تحصیلی تاکنون ۳۰ میلیارد ریال برای ضدعفونی مدارس استان اختصاص یافت و مشکلی برای تامین مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز مدارس گلستان وجود ندارد.

احسان گوهری‌راد اظهار داشت: با وجود آغاز رسمی سال تحصیلی جدید، ۸۵ درصد خانواده‌های گلستانی تمایل به تحصیل حضوری فرزندان خود دارند و هشت درصد دانش آموزان دوره ابتدایی و ۱۵ درصد دانش آموزان متوسطه در کلاس های درس حاضر نشدند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: علاوه بر آموزش حضوری، ۷۰ درصد دانش آموزان از طریق تلویزیون، ۷۵ درصد دانش‌آموزان از طریق شبکه شاد و ۱۵ درصد از سایر روش‌ها کار آموزش خود را پیگیری می‌کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز شنبه گفت: با فوت ۱۱۶ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۲۹ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha