مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی در حاشیه راه اندازی این سامانه به ایرنا گفت: با راه اندازی این سیستم، انجام مکاتبهها با تمام دستگاهها و سازمانها از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت قابل انجام است.
«لادن مهدویهزاوه» افزود: مردم میتوانند بدون مراجعه حضوری به ادارات و دستگاهها درخواستهای خود را از طریق دفتر پیشخوان دولت در تمام نقاط استان پیگیری کنند.
وی اظهارداشت: در این دفاتر ۶۰۰ خدمات به مردم انجام میشود که با توجه به شیوع ویروس کرونا میتوان سرویسها را در ایمنی کامل ارائه داد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی گفت: فرآیند ارایه خدمات در شبکه دولت شامل پذیرش درخواست، ثبت درخواست در سامانه، ارایه کد رهگیری، پیگیری درخواست از دستگاهها، اطلاع رسانی به متقاضی، ارایه پاسخ با کدملی و کد رهگیری است.
مهدوی هزواره، کاهش تردد مردم و ترافیک شهری، دسترسی آسان مردم به خدمات دولت و نداشتن نیاز به مراجعه حضوری شهروندان از دیگر اهداف راهاندازی سامانه مکاتبه دولت در دفاتر پیشخوان عنوان کرد.
۱۳۱ دفتر پیشخوان و آی سی تی روستایی در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ دفتر شهری و ۵۲ دفتر روستایی فعال هستند.
نظر شما