۲۰ پروژه گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل آماده افتتاح شد

اردبیل- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اعلام کرد: ۲۰ پروژه زیربنایی و شاخص حوزه گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل تکمیل و آماده افتتاح شده است.

نادر فلاحی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه‌ریزی برای افتتاح این پروژه‌ها در جریان سفر هفته آینده وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان اردبیل گفت: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع بیش از یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در بخش زیرساخت‌های گردشگری و ۱۵۰ میلیارد ریال نیز در بخش میراث فرهنگی توسط بخش خصوصی و دولتی سرمایه‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: در سفر علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان اردبیل، علاوه بر بازدید از ۱۰ پروژه شاخص حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، این ۲۰ پروژه آماده بهره‌برداری نیز افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سفر ۲ روزه به این استان ضمن سفر به چند شهرستان و شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی استان، برنامه توسعه و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل را نیز بررسی خواهد کرد.

وی با بیان این که هم‌اکنون ۷۶ پروژه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل در حال اجراست، افزود: ۱۷ مورد از این پروژه‌ها نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال احداث بوده و به زودی پس از تکمیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، در سفر قبلی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان اردبیل در دیماه سال گذشته که در جریان سفر رئیس جمهوری اتفاق افتاد، ۲۹ پروژه گردشگری و میراث فرهنگی این استان با مجموع سرمایه گذاری یک هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این استان در نظر گرفته شده است.

در حال حاضر ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد میهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم گردی با ۵۰ تخت در خدمت گردشگران استان اردبیل است.

در تابستان سال گذشته، استان اردبیل به علت دارا بودن آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های متنوع طبیعی و تاریخی، مقصد نخست گردشگران داخلی ایران بود ولی امسال به علت شیوع کرونا، بخش گردشگری استان به شدت آسیب دیده و بسیاری از واحدهای فعال این صنعت تعطیل شده است.

بنا اعلام مسئولان گردشگری، استان اردبیل سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بوده و در ۲ سال اخیر با اقدامات انجام شده، به یکی از قطب‌های گردشگری تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha