خلیل رنجبر روز سهشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف برخی اقلام بهداشتی از جمله ماسک، مدرسه متوسطه حرفهای با نیازهای ویژه گلها در سنندج با داشتن نیروی متخصص و امکانات لازم، اقدام به تولید برخی تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک قابل شستشو کرده است.
وی با اشاره به کارکردهای متنوع مدرسه در تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه اضافه کرد: این مرکز از ۱۵ شهریور با مشارکت هنرآموزان، اولیا و دانش آموزان دوره متوسطه حرفه ای اقدام به تولید ماسک در کارگاه خیاطی مدرسه کرده است.
ربیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: این مرکز با دارا بودن رشته هنر زندگی در خانه گامهای خوبی در زمینه آموزشهای مجازی برداشته و هنرآموزان با استفاده از امکانات فضای مجازی کلاسهای خود را برگزار و محتواهای آموزشی خوبی برای دانش آموزان تولید کردند.
وی با بیان اینکه توجه به حرفهآموزی در نظام آموزش و پرورش میتواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، یادآور شد: آموزش وپرورش با نیازهای ویژه تلاش دارد تا بسترهای لازم را برای آموزش مهارهای حرفهای به دانشآموزان فراهم کند.
رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به جمعیت بالای افراد دارای نیازهای ویژه که بعد از اتمام مدرسه بیکار هستند، گفت: گسترش فرهنگ کارآفرینی و مهارتآموزی دانشآموزان با نیازهای ویژه باعث میشود به درک عمیقتری از آموختههای خود دست یافته و برای ساختن آینده بهتر در جامعه آماده شوند.
رنجبر تاکید کرد: با اجرای دورههای آموزشی، ارتقای مهارتهای فنی و شایستگیهای شغلی، آموزش کار آفرینی، مهارتهای فنی و کسب و کار میتوان زمینه ورود دانشآموزان مستعد با نیازهای ویژه را به بازار کار در آینده فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، تاکنون ۲۰۰ عدد ماسک در کارگاه این مدرسه توسط ۱۳ نفر شامل ۶ دانش آموز دختر مقطع متوسطه فنی، چهار کارآموز و سه نفر از اولیا تولید شده است، چون دانش آموزان با نیاز ویژه هستند آهسته تر فعالیت میکنند و هزینه تامین مواد اولیه توسط انجمن اولیا و مربیان مدرسه صورت می گیرد و ماسک تولیدی نیز برای دانش آموزان مدرسه، خانواده دانش آموزان بی بضاعت و فروش به دیگر مدارس است.
امسال حدود یک هزار و ۴۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۳۹ مدرسه و مرکز با نیاز ویژه مقاطع مختلف تحصیلی استان کردستان مشغول تحصیل هستند.
نظر شما