۲۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۳۲
کد خبرنگار: 1235
کد خبر: 84038769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایران و جمهوری آذربایجان همکاری در حوزه حمل و نقل دریایی را توسعه می‌دهند

باکو - ایرنا - در نشست آنلاین امروز (دوشنبه) مسوولان سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان بر توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه حمل و نقل دریایی تاکید شد.

به گزارش ایرنا، این نشست آنلاین به ریاست "خسرو سرایی " مدیر کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و "وامیک رحیم اف " رئیس بخش کشتیرانی موسسه دولتی دریانوردی وابسته به وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فنآوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان برگزار شد.

 در این نشست طرفین در مورد آخرین وضعیت همکاری‌های دو جانبه در زمینه حمل و نقل دریایی تبادل نظر کردند و بر لزوم افزایش بیشتر گردش کالا بین بنادر دو کشور در دریای خزر تاکید کردند.

بررسی برخی مسایل جاری دو کشور همسایه در حوزه بندری و تهیه پیش‌نویس برخی اسناد برای گسترش همکاری‌های آتی دریایی از جمله موضوعات مورد مذاکره در این نشست بود .

"سید عباس موسوی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه این نشست، دریای خزر را دریای صلح، حسن همجواری، دوستی و همکاری عنوان کرد .

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به عنوان دو کشور ساحلی دریای خزر دارای اشتراکات مذهبی، فرهنگی و تاریخی فراوانی بوده و دریای خزر ظرفیت‌ها و فرصت‌های بیشماری برای همکاری در اختیار دو کشور قرار داده است.

سفیر ایران در باکو در ادامه سخنان خود گفت: برای دستیابی به نتیجه مطلوب باید تلاش‌های دو کشور در رابطه با همکاری‌ها در زمینه انرژی، اقتصاد، کشتیرانی، ماهیگیری، گردشگری و علوم دریایی به چندین برابر افزایش یابد.

وی همکاری در امور بنادر و حمل و نقل دریایی را یکی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری و توسعه روابط ایران و جمهوری آذربایجان عنوان کرد و افزود: ظرفیت بالای برای گسترش تعاملات در این حوزه‌ها وجود دارد و  سفارت ایران در این زمینه آمادگی دارد تا با تمام ظرفیت و توان خود تصمیمات اتخاذ شده در این نشست را مورد پیگیری  قرار دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha