۲۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84044107
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرکرد: دولت باید یک مجموعه قدرتمند و عملیاتی باشد

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور گفت: دولت باید یک مجموعه قدرتمند عملیاتی باشد و مطابق رهنمودهای مقام معظم رهبری،کارها را پیش برند و مشکلات مردم را حل کند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد اظهارداشت: به دلیل نبود هماهنگی‌های لازم، اشکالات و نابسامانی‌های در اقتصاد وجود دارد که  این اشکالات باید رفع شود و باید نابسامانی‌ها  در  قیمت‌های دلار، ارز و فشارهای اقتصادی حاکم بر مردم و سختی معیشتی، اصلاح شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم آنچه را که از سوی دشمن علیه کشور است، درک می‌کنند و آن را به حساب درون نمی‌گذارند و پای حساب دشمن می‌نویسند، افزود: مردم از منتخبان خود انتظار دارند درست، محکم و با هماهنگی،تدبیر و توان داخلی و بدون اتکاء به دشمن مشکلات داخل کشور را حل و فصل کنند.

امام جمعه شهرکرد گفت: خود رییس جمهوری در تبلیغات انتخاباتی، راهکار و کلید حل مشکلات را مطرح کرد و قسم خورد که مشکلات را حل خواهد کرد، اما این وعده‌ها عملیاتی نشد و باید در این مدت باقیمانده از عمر دولت، تلاش کنند که رفع مشکلات مردم عملیاتی شود.

وی بر رفع نابسامانی‌های حاکم بر بازار تاکید کرد و گفت: بسیاری از مردم به سختی زندگی می‌کنند  و این را همه به چشم می‌بینند و باید برای رفع مشکلات این قشر و همه جامعه برنامه‌ریزی بهتر عمل کنیم.

وی گفت: هماهنگی بین دستگاه‌ها و انجام وظایف توسط دستگاه مربوطه باید توسط دولت وهیات وزیران عملیاتی شود و باید از ظرفیت سرانه قوا نیز برای محقق شدن این پایش استفاده کرد.

امام جمعه شهرکرد گفت: صحبت‌ها و وعدهای که به مردم داده می‌شود تا در بازار و جامعه آثار آن دیده نشود، قابل قبول نیست و ضعف برای منتخبان مردم است.

وی در ادامه به آغار هفته دفاع مقدس و بزرگداشت و تکریم ذخایر انقلاب اشاره کرد و گفت: راهی که ایثارگران و شهدا برای پیروزی انقلاب انجام دادند ادامه دهنده راه حضرت علی(ع) بود و ما باید ادامه دهنده راه شهدا و متکب آنها باشیم.

امام جمعه شهرکرد گفت: ایثارگران و شهدا با زندگی عزتمندانه و با استقامت مقابل دشمنان ایستادند و اجازه ندادند استقلال کشور و عزت مردم مخدوش شود و دشمن به اهدافش برسد.

وی به هشت سال جنگ دشمن و دسیسه‌های و فتنه‌های بعد از آن از جمله جنگ اقتصادی، نظامی، سیاسی و تحریم علیه کشور اشاره کرد و گفت: دشمن به دنبال این است که نظام اسلامی ایران را از درون تهی کند و به اهدافش برسد، اما ملت ایران تحت رهبری مقام معظم رهبری، این خواب‌های آشفته دشمن را بی‌تعبیر خواهد گذاشت و همه توطئه‌های دشمن را خنثی خواهند کرد.

وی به بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بزرگداشت این ایام زنده نگهداشت فرهنگ، ایثار و شهادت و از خودگذشتگی است، که باید برای همیشه زنده بماند.

نکونام به شیوع ویروس کرونا و نامساعد شدن وضعیت سلامت مردم استان در این شرایط اشاره کرد و گفت: اصول و دستورالعمل‌های بهداشتی باید از سوی همه مردم رعایت شود و از برپایی جمع‌های در هم تنیده و مضر باید خودداری شود.

به گفته وی، برپای مجالی و محافل شلوغ و پر جمعیت باید ممنوع شود ، در صورتی که همین هفته نیز در چند شهر استان که وضعیت نامناسب‌تر داشتند، نیز نماز جمعه تعطیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha