هفت هزار برنامه برای گرامیداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس در فارس برگزار می‌شود

شیراز- ایرنا- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: بیش از ۷هزار برنامه در گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در این استان فارس برگزار خواهد شد که بیشتر این برنامه‌ها به‌صورت مجازی است و آیین‌های حضوری نیز با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام می‌شود.

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی شنبه ۲۹ شهریورماه  در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد هشت سال دفاع مقدس، این دوران را نقطه عطفی در تاریخ ایران خواند و بیان داشت: رشادت‌های شهدا و ایثارگران در دوران دفاع مقدس در تاریخ ماندگار است و این ایثارگری‌ها باید به روش‌های مختلف به نسل‌های آینده منتقل شود.
وی در تشریح برنامه‌های استان فارس در سال جاری گفت: برنامه‌های بزرگداشت چهل‌سالگی دفاع مقدس از سوم خردادماه همزمان با آزادسازی خرمشهر آغاز شده است و تا پایان سال ادامه خواهد یافت.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مهم‌ترین رویداد این سال را سخنرانی رهبر انقلاب در ۳۱ شهریورماه خطاب به ۲۷۰هزار رزمنده دوران دفاع مقدس عنوان کرد که از این تعداد ۱۵۰ هزار رزمنده از استان فارس به‌صورت ویدیو کنفرانسی در برنامه حضور دارند.
کوشکی همچنین نوید رونمایی ۳۰ عنوان کتاب و ۱۰ کتاب صوتی با موضوع دفاع مقدس به قلم نویسندگان استان فارس داد.
وی  ابراز داشت: در هفته دفاع مقدس، ساخت مستند شهید دوران با همکاری صدا و سیما مرکز فارس آغاز خواهد شد و افزون بر این ساخت پنج مستند تلویزیونی ویژه سرداران رودکی، اسدی و امیرسیاری پیش از این شروع شده است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به نقش پرشور بانوان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در سال جاری  ۸۷۰ عنوان برنامه با موضوع نقش زنان در دفاع مقدس برگزار خواهد شد و جایگاه و نقش موثر زنان درهشت سال دفاع مقدس بازخوانی می‌شود؛ همچنین از مقام زنان، پرستاران، مادران و همسران شهدا  قدردانی خواهد شد.
به گفته این مقام مسوول انتشار تولید محتوا در قالب‌ فیلم کوتاه، موشن‌گرافی، اینفوگرافی و پوستر، برگزاری شب شعر، خاطره‌گویی و عصر خاطره در فضای مجازی، کوه‌پیمایی مشترک نیروهای مسلح، نشست مشترک با قاریان ممتاز و رونمایی از نرم‌افزار"اشلو" با هدف معرفی شهید مرتضی جاوید از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان فارس است.
وی همچنین به تخصیص ۱۰ میلیارد تومان به باغ موزه دفاع مقدس استان فارس اشاره کرد و گفت: این بودجه از محل اسناد خزانه تامین شده است و تمام آن صرف تولید محتوا و موزه‌آرایی خواهد شد.
کوشکی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل محتوای باغ موزه دفاع مقدس فارس را ۱۵ میلیارد تومان برشمرد و گشایش فاز سوم این موزه تا پایان سال جاری را نوید داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha