کرونا سهم بخش خصوصی خراسان رضوی را در مهارت‌آموزی کاهش داد

مشهد- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت:شیوع کرونا از اواخر سال گذشته موجب کاهش سهم بخش خصوصی این استان در ارائه آموزشهای فنی و مهارتی شد.

افشین رحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی نیمه نخست امسال ۴۴ هزار و ۳۳۶ نفر در این استان آموزشهای مهارتی و فنی را فراگرفتند که ۵۴ درصد این میزان در بخش دولتی و ۴۶ درصد در بخش غیردولتی و آموزشگاههای آزاد انجام شده است.

وی ادامه داد: پارسال ۴۳ درصد از آموزشهای فنی و حرفه‌ای در خراسان رضوی توسط بخش دولتی و ۵۷ درصد آن از سوی بخش خصوصی ارائه شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: شیوع بیماری کووید ۱۹ و توقف ارائه آموزشها برای مدتی و همچنین برخورداری از زیرساختهای تجهیزاتی آموزشهای مجازی در بخش دولتی از عوامل افزایش سهم این بخش در مقایسه با آموزشگاههای آزاد طی نیمه نخست امسال بوده است.

وی افزود: علاوه بر این در بخش دولتی اغلب کارگاههای آموزشی سنگین و گسترده‌ای وجود دارد که در برخی شهرستانها هم مشمول تعطیلی‌های ناشی از کرونا نشدند و با توجه به استاندارد بودن فضاها ارائه آموزشهای مهارتی همچنان ادامه یافت.

رحیمی ادامه داد: ارائه آموزشهای مهارتی همچنان به صورت ترکیبی مجازی و حضوری از سوی بخش دولتی در حال ارائه به متقاضیان است و علت آن هم عدم امکان ارائه ۱۰۰ درصد آموزشها به صورت مجازی و الزام به دریافت آموزشها به صورت حضوری و دریافت مهارت است.

وی به مشکلات بخش خصوصی در ارائه آموزشهای مهارتی اشاره و بیان کرد: از آغاز شیوع بیماری کویید ۱۹ تاکنون ۱۰ واحد آموزشگاه آزاد درخواست ثبت مرخصی یکساله  و توقف فعالیت داده‌اند و بقیه واحدها نیز با آمادگی کامل در انتظار ثبت تقاضا برای دریافت آموزشهای مهارتی هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی گفت: ۹۸۸ واحد آموزشگاه آزاد هم‌اینک در این استان فعالیت دارند. 

۹۸۸ آموزشگاه آزاد و ۴۷ مرکز دولتی در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، عهده‌دار ارائه منظم و استاندارد آموزش مهارتهای فنی و حرفه‌ای به متقاضیان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha