هشت سال دفاع مقدس سراسر عزت و افتخار برای کشور و ملت ایران است

زنجان - ایرنا - فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس سراسر عزت و افتخار برای کشور ملت مقاوم، بصیر و همیشه در صحنه ایران است.

سردار جهانبخش کرمی روز سه شنبه در مراسم تشریح برنامه های دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، از دوران دفاع مقدس به عنوان یک گنجینه بسیار گرانبها و ارزشمند یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه تهدیدات دشمنان تمامی ندارد بنابراین دفاع همچنان در عرصه های مختلف از جمله سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، جنگ نرم و تحریم های ظالمانه، باقی است.

وی با اشاره اینکه نیروهای مسلح ایران همواره آماده مقابله به هرگونه تهدید دشمن هستند، اظهار داشت: دوران دفاع مقدس حاوی صحنه ها و نکات زیادی است که یکی از بارزترین آنها، وحدت بین نیروهای مسلح کشور بود که در زمان حاضر این وحدت و انسجام بیشتر از آن دوران نیز است.

سردار کرمی با تاکید براینکه دوران دفاع مقدس، یادآور ایثار، فداکاری، مجاهدت، شجاعت و شهادت، ملت ایران و رزمندگان دلیر اسلام است، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی، یک اتفاق بزرگ در جهان اسلام بود که جبهه استکبار و ابر قدرت‌های سلطه‌گر، نتوانستند آن را تحمل کنند.

وی ادامه داد: دشمنان بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای ساقط کردن این انقلاب و نظام نوپای جمهوری اسلامی، وارد عمل شده و به همین منظور دست به شرارت، ناامنی، ترور، تخریب، انفجار و درگیری داخلی زدند و چون به مقصود خود نایل نیامدند بنابرین جنگ نابرابر را بر کشور و ملت ایران تحمیل کردند و با تحریک صدام و پشتیبانی مالی و نظامی از رژیم بعث عراق، جنگ تمام عیاری را به راه انداختند اما شکست سختی خوردند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: این جنک در واقع در جفرافیایی کوچک اما با مقیاسی بزرگ بود که در یک طرف دنیای استکبار بود و در طرف دیگر نیز ملت غیور و شجاع با روحیه ای عاشورایی در مقابل آنان صف آرایی کرده بودند.

سردار کرمی با بیان اینکه این جنگ به علت اختلافات مرزی نبود بلکه ارتباط بسیار تنگاتنگی با انقلاب اسلامی ایران داشت، افزود: در واقع مرکز فرماندهی جبهه دشمن در آمریکا مستقر بود و هرچند ایران در آن دوران، آمادگی برای نبرد را نداشت اما رزمندگان اسلام به پشتیبانی و حمایت های ملت غیور ایران و رهنمودهای حکیمانه حضرت  امام (ره) در مقابل رژیم صدام، مردانه و شجاعانه ایستادند و اجازه ندادندحتی یک وجب از خاک ایران در دست دشمن باقی بماند.

وی با بیان اینکه زیبایی های دفاع مقدس در تاریخ، کم نظیر است، اظهار داشت: در آن دوران سراسر عزت و غرور، ملت ایران از پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، یک تاریخ بی نظیر خلق کردند و تابلوی زیبای ولایتمداری را به جهان نشان دادند و عشق به امام (ره)، ایثار، فداکاری، ایمان، رشادت، ایثار، شجاعت و اعتقاد و باورهای دینی، رزمندگان اسلام بود که کمر شیاطین و جبهه استکبار و ایادی آن را شکست.

سردار کرمی با تاکید بر اینکه سپاه و رزمندگان اسلام، کربلا را در میدان جنگ، مشق کردند، افزود: حفظ و ثبت انقلاب، نظام و تمامیت ارضی کشور، صدور انقلاب اسلامی، موضوع بازدارندگی دشمنان، صدور فرهنگ جهاد و شهادت و مقاومت، از جمله دستاوردهای دوران دفاع مقدس است که پوزه استبکار و در راس آمریکای جهانخوار به خاک مذلت کشیده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha