۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۳
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84047262
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰۰ تن کود شیمیایی در مهاباد توزیع شد

۳۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۵:۵۳
کد خبر: 84047262
۱۰۰۰ تن کود شیمیایی در مهاباد توزیع شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: هزار تن کود شیمیایی اوره سهمیه پاییزه این شهرستان در بین کشاورزان توزیع شد.

جعفر علیزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار کود شیمیایی از نوع "اوره" با نرخ هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی، ۵۴۵ هزار ریال به وسیله کارگزاری‌های مجاز در بین کشاورزان این شهرستان توزیع شده است.

وی ادامه داد: امسال به علت چند برابر شدن قیمت کودهای شیمیایی از جمله فسفات و پتاسیم، کشاورزان از خرید این ۲ نوع کود خودداری کرده‌اند.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مهاباد کاهش حاصلخیزی خاک در اراضی کشاورزی و باغی را از دلایل استفاده از کودهای شیمیایی برای این اراضی عنوان کرد و گفت: کشاورزان باید از مصرف کودهای شیمیایی به صورت بی‌رویه خودداری کرده و سعی کنند مصرف کودها بر اساس آزمون خاک و برگ و با مشاوره کارشناسان کشاورزی انجام شود.

علیزاده اظهار داشت: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی، کارگزاران و عاملان مجاز توزیع کود، نسبت به تهیه کودهای مورد نیاز خود اقدام کنند.

شهرستان مهاباد دارای ۸۰ هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است که از این مقدار ۳۰ هزار هکتار به صورت آبی و ۵۰ هزار هکتار به صورت دیم کشت می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha