قرارداد خرید پساب فاضلاب بندرعباس با ۹ شرکت نهایی شده است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: قرارداد خرید پساب تصفیه شده فاضلاب بندرعباس با ۹ شرکت صنعتی در غرب بندرعباس با محوریت منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس نهایی شده است.

فریدون همتی روز سه شنبه در نشستی در همین رابطه بیان داشت: با مذاکرات انجام شده و توافق های صورت گرفته در مدت دو یا سه هفته آینده ، قرارداد خرید پساب بندرعباس با سرمایه‌گذار منعقد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وارد نشدن پساب فاضلاب به دریا، همواره یکی از دغدغه‌های به‌حق مردم بندرعباس و فعالان زیست محیطی بوده و تا پایان سال جاری، فاضلاب بندرعباس تصفیه و استانداردسازی خواهد شد.

همتی با بیان اینکه تا پایان امسال پساب فاضلاب بندرعباس را به سمت منطقه غرب بندرعباس منتقل خواهیم کرد، گفت: اداره آب و فاضلاب نیز موظف شده تا پایان سال، آب هایی که به سمت خورها هدایت می شود را به سمت این تصفیه خانه هدایت کند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی از اجرای طرح انتقال پساب تصفیه شده بندرعباس جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا و استفاده از آن برای مصرف کارخانه ها در تولیدات صنعتی در غرب بندرعباس و همچنین آبیاری فضای سبز این شهر است.

ورود فاضلاب به دریا تهدیدی جدی برای سلامت و محیط زیست دریایی محسوب می‌شود و قصه پرغضه سرازیر شدن فاضلاب به دریا همواره از سوی دوستداران محیط زیست مورد اعتراض بوده و هست.

پیش از این مسوولان شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اعلام کردندکه این شرکت هیچ مسؤولیت مستقیمی درباره استفاده از پساب خروجی تصفیه خانه ندارد، اما چگونگی بهره برداری و استفاده از پساب تولیدی مهمترین مساله و چالش فاضلاب بندرعباس است.

طبق گفته این مسوولان تا زمانی که محل مصرفی برای پساب فاضلاب تعیین نشود، تنها گزینه، انتقال پساب به دریاست که خوشبختانه با توافق های صورت گرفته با صنایع غرب بندرعباس گویی این مشکل در دست حل شدن است.

 براساس آمارهای اعلام شده از سوی محیط زیست، سالانه بیش از ۸۷ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۲۴۸ مترمکعب فاضلاب شهری و خانگی در استان هرمزگان تولید می‌شود.

طرح بازسازی تصفیه خانه بندرعباس از جمله طرح‌هایی است که به دلیل برخی مشکلات از جمله تامین نشدن بودجه لازم و برخی کاستی‌ها از سوی پیمانکار به کندی پیش رفته و سرمایه گذار بخش خصوصی تاکنون بیش از ۷۰۰میلیارد ریال برای این طرح هزینه کرده است.»

این طرح از خردادماه سال ۹۶ آغاز و قرار بود تا خردادماه ۹۸ به اتمام برسد که به دلیل مشکلات هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha