۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 84053649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه گنبد: مشکلات کشور با بهره‌گیری از ظرفیت‌ مردمی قابل رفع است

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس معتقد است که استفاده از ظرفیت‌های مردمی همانند دوران دفاع مقدس راهگشای رفع مشکلات کشور بویژه تحقق اقتصاد مقاومتی است و مسوولان بایستی در همه بخش‌ها از این مزیت بسیار مهم استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گنبدکاووس با یادآوری سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار ویدئو کنفرانس با رزمندگان دوران دفاع مقدس، افزود: در آن دوران بنیانگذار جمهوری اسلامی با عقلانیت فوق العاده خویش و با بسیج مردم توانستند، دفاع در برابر دشمن متجاوز را مردمی نمایند که این موضوع ویژگی عجیب و متمایز دوران دفاع مقدس بود.

وی اضافه کرد: ابتکار امام راحل در بسیج مردمی هشت سال جنگ تحمیلی سبب شد تا هزینه کشورهای متجاوز بسیار بالا برود و همین عامل سبب شد تا آنها اکنون جرات حمله به ایران اسلامی را نداشته باشند زیرا از وجهه مردمی کشورمان می‌ترسند.

حجت الاسلام ترابی، دفاع مقدس را شناسنامه ملت ایران دانست و گفت: اکنون نیز الگوی مردمی دفاع مقدس و استفاده از ظرفیت‌های درونی می‌تواند راهگشای رفع مشکلات و سختی‌های کشور باشد و نبایستی چشم به بیرون برای رفع مشکلات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ تمام نشدنی است که بایستی با استخراج و تفسیر ابعاد مختلف آن، معرفت و شناخت اقشار مختلف مردم بویژه نسل جوان را نسبت به آن بیشتر کرد.

خطیب جمعه گنبدکاووس همچنین گفت که در دوران دفاع مقدس با عقلانیت برگرفته از عاشورا به مقابله با دشمنان پرداختیم و امام راحل نیز در پذیرش قطعنامه ۵۹۸ براساس همین عقلانیت عمل کردند.

حجت الاسلام ترابی به برگزار نشدن پیاده روی اربعین حسینی امسال نیز اشاره کرد و از مردم خواست از راه دور اعمال زیارت اربعین امام حسین (ع) و شهدای کربلا را بجا آورند.

همچنین سرهنگ بازنشسته "مجید علی بیک" از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز در جمع نمازگزاران گنبدی به بیان برخی خاطرات آن دوران پرداخت.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha