کارخانه تمام اتوماتیک بسته‌بندی ذرت علوفه‌ای در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

شهرکرد – ایرنا – مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی کارخانه تمام اتوماتیک بسته‌بندی ذرت علوفه‌ای در استان خبر داد و گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در ناحیه صنعتی جونقان در شهرستان فارسان راه‌اندازی شده است.

طهمورث فتاحی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کارخانه به عنوان نخستین کارخانه بسته‌بندی علوفه در استان با هدف تامین علوفه مورد نیاز دامداران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این کارخانه ظرفیت بسته‌بندی ۵۰ هزار تن علوفه را در سال دارد و با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد تومانی هم‌اینک با ظرفیت کامل بسته‌بندی علوفه را انجام می‌دهد.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، نگهداری مناسب علوفه، جلوگیری از کپک‌زدگی آن در زمان حمل و نقل و تامین غذای بهداشتی مورد نیاز دام را از مهمترین مزایای این طرح دانست و بیان کرد: علاوه بر آن که این کارخانه نقش موثری در تامین مواد غذایی دام‌های منطقه دارد زمینه اشتغال مستقیم ۱۰ نفر را نیز فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا ، چهارمحال و بختیاری بیش از ۷۰ هزار دام سنگین و ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دام سبک  سنتی صنعتی و عشایری دارد که به عنوان یکی از قطب دامپروری عشایری کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha