۹ مهر ۱۳۹۹، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84056208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲ هزار مدرسه کردستان به شبکه ملی ارتباطات متصل است

سنندج - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تلاش برای دسترسی بهتر دانش‌آموزان به شبکه شاد، گفت: در حال حاضر از ۲ هزار و ۹۰۰ مدرسه استان، ۲ هزار مدرسه به شبکه ملی ارتباطات متصل شده است.

رشید قربانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ۹۰۰ مدرسه باقی مانده که بیشتر در روستاها هستند، اتصال ۶۰۰ مدرسه به اینترنت در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا ۲ ماه آینده این مدارس به شبکه اینترنت متصل خواهند شد ولی ۳۰۰ مدرسه دیگر به علت عدم برخورداری از امکانات زیرساختی، فعلا امکان اتصال به شبکه اینترنت ندارند.

قربانی تاکید کرد: هزینه استفاده از شبکه شاد رایگان است و در مناطقی که دانش‌آموزان به اینترنت و امکانات شبکه شاد دسترسی ندارند از آموزش حضوری، محتوای الکترونیکی و بسته‌های آموزشی برای آنها استفاده می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: ۸۵ درصد دانش‌آموزان استان به اینترنت دسترسی دارند و دانش‌آموزانی که دارای گوشی، تبلت، رایانه و تجهیزات لازم هستند، می‌توانند از ظرفیت شبکه شاد در راستای آموزش خود استفاده کنند.

وی با اشاره به رونمایی از نسخه جدید اپلیکیشن شاد و تفاوت آن با نسخه قدیمی، گفت: تعاملی شدن، امکان حضور و غیاب دانش آموزان، پخش زنده، ایجاد بخش تکالیف، نظر سنجی و برگزاری آزمون از قابلیت‌های نسخه جدید شبکه شاد است.  

قربانی اضافه کرد: هم‌اکنون مدارس با حضور عوامل اجرایی و آموزشی تحت هر شرایطی دایر بوده و معلمان نیز بر اساس برنامه هفتگی به ارائه خدمات آموزشی و پرورشی مشغول هستند.

 استان کردستان حدود ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در سال تحصیلی جاری در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در سه هزار و ۹۰۰ واحد آموزشی مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha