۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82907562
T T
۰ نفر

يك نمايش از هرمزگان به جشنواره ملي تئاتر ايثار راه يافت

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۲:۱۶
کد خبر: 82907562
يك نمايش از هرمزگان به جشنواره ملي تئاتر ايثار راه يافت

بندرعباس - ايرنا - رئيس حوزه هنري هرمزگان گفت: نمايش «رمان سمپاشي» از اين استان به مرحله نهايي ششمين جشنواره ملي تئاتر ايثار راه پيدا كرد.

به گزارش ايرنا، انوشيروان پيش دار روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اين نمايش از توليدات حوزه هنري هرمزگان است و كارگرداني آن را حسن ذاكري برعهده دارد.
وي بيان داشت: اين نمايش روايت دانشجوي ترم آخر مهندسي سيالات است كه شروع به خواندن كتابي با عنوان (رمان سمپاشي) مي كند و موضوع آن مربوط به عمليات كربلاي چهار است.
رئيس حوزه هنري هرمزگان اظهار كرد: اين نمايش را رضا گشتاسب نوشته است و جعفر قاسمي، ابوالقاسم احديان، شيوا قاسمي، طاهره آزادي، طيبه جوكار شهرستان، فرنگيس لرستاني پور، سكينه باشنده، حسن ذاكري، سياوش ياري، محمد اسدي، ابوذر ذاكري و اميرعلي فرزام مقام در آن ايفاي نقش مي كنند.
پيش دار اضافه كرد: هدف جشنواره ايثار خلق تجربه ‌هاي نو و كشف افق‌هاي تازه در عرصه تئاتر با موضوع ايثار و شهادت، بزرگداشت ياد و خاطره شهداي مدافع حرم، انقلاب و دفاع مقدس، تبيين عنصر ايثار، فداكاري و از جان گذشتگي در انديشه اسلامي و ملي و بازنمايي تاثير فرهنگ ايثار و از خود گذشتگي بر جامعه امروز ايران است.
وي خاطرنشان كرد: وظيفه حوزه هنري حمايت از هنرمندان متعهد به انقلاب اسلامي و وظيفه هنرمندان توليد آثار هنري فاخر و ارزشي است تا از اين رهگذر شاهد تقويت بعد فرهنگي انقلاب باشيم.
ششمين جشنواره ملي تئاتر ايثار از 21 تا 24 ارديبهشت در 2 بخش صحنه اي و خياباني به ميزباني استان كرمانشاه برگزار مي شود.
7195/7408