۷ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۱۳
کد خبرنگار: 2164
کد خبر: 84057988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آتش‌نشانی آستارا ۱۷۵ ماموریت انجام داد

۷ مهر ۱۳۹۹، ۲۰:۱۳
کد خبر: 84057988
آتش‌نشانی آستارا ۱۷۵ ماموریت انجام داد

آستارا - ایرنا - مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا گفت: امسال آتش‌نشانان ۱۷۵ ماموریت اطفاء حریق و امداد و نجات انجام داده‌اند و بیشرین آنها مهار آتش‌سوزی جنگل‌، مرتع و منزل مسکونی و نجات مصدومان تصادف و افراد گیر کرده در آسانسور بوده‌است.

به گزارش خبرنگار ایرنا بابک لطف جویی روز دوشنبه در آئین گرامیداشت هفتم مهر روز آتش نشان و ایمنی در مزار شهدای آستارا گفت: ایمنی و راه های مقابله با آتش سوزی، توسط سه مربی در مدارس و اداره ها آموزش داده می شود و برای افزایش ایمنی و حفظ سلامت شهروندان، صدور پایان کار آپارتمان ها از سوی شهرداری، منوط به نصب و راه اندازی کپسول و تجهیزات آتش نشانی است. 

عباس صابر فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: آتش نشانان، سربازان خط مقدم حوادث غیر مترقبه هستند و باید آماده مقابله با حوادث باشند و امکانات و تجهیزات آنها با توجه به موقعیت گردشگری این شهرستان باید تقویت شود. 

جواد معیتی شهردار آستارا نیز در این آئین گفت: نیروهای آتش نشانی شهرداری در سه نوبت فعالیت می کنند و به طور میانگین در فاصله زمانی سه تا پنج دقیقه خود را به محل حادثه می رسانند.

وی افزود: نردبان برای اطفای حریق آپارتمان های بالای سه طبقه، دستکش و چکمه ضدبرق و خودروی پیشرو برای عملیات های سریع از نیازهای واحد آتش نشانی آستاراست.

وی ادامه داد: برنامه ریزی، آموزش و تخصصی کردن نیروهای آتش نشانی از برنامه های شهرداری است و برای افزایش ضریب ایمنی و آموزش شهروندان تلاش می کنیم. 

تجلیل از نیروهای آتش نشانی، برگزاری رزمایش خودرویی و گلباران مزار شهدا از برنامه های گرامیداشت روز آتش نشانی در شهرستان آستارا بود.

واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۸ نیروی انسانی، ۶ خودروی سنگین، نیمه سنگین و امداد و ۲ تانکر آب رسان فعالیت می کند. 

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha