رنج آتش‌نشان های آستارا و تالش از مزاحمت‌ تلفنی و نبود نردبان

آستارا - ایرنا - مسئولان واحدهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آستارا و تالش، کمبود نردبان برای اطفاء حریق ساختمان‌های مرتفع، نیروی انسانی، ماشین‌آلات ، تجهیزات جدید و تلفن‌های مزاحمی را از عمده مشکلات خودعنوان کردند.

بابک لطفجویی مسئول واحد آتش نشانی خدمات ایمنی آستارا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مستهلک و قدیمی بودن ماشین آلات آتش نشانی، نیاز به خودرو پیش رو با تجهیزات کامل برای ورود به کوچه های کم عرض و خودرو جرثقیل دار را خاطرنشان شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از هر ۱۰۰ تلفن به آتش نشانی، حدود ۳۰ مورد مزاحمت است و این نه تنها آتش نشان ها را به زحمت می اندازد بلکه ممکن است به خدماترسانی مناسب به حوادث واقعی خلل وارد  کند .

لطفجویی یادآور شد: آتش نشانان آستارا در نیمه نخست امسال ۱۲۹ حادثه آتش سوزی را مهار و در حوادثی نظیر سقوط، تصادف و زنده گیری حیوانات وحشی امداد رسانی کردند .

وی  با اشاره به قرار داشتن در آستانه ماههای سرد سال، از شهروندان خواست در استفاده از وسایل گرما زا به استاندارد بودن دودکش ها و باز بودن مسیر آنها، عدم نشتی گاز بخاری ها و سلامت لوله و شیلنگ های گاز دقت کنند.

محمدرضا خورشیدی مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی تالش نیز کمبود نردبان برای مهار آتش سوزی طبقات بالای ساختمان های بلند و کمبود نیروی انسانی و ماشین آلات را از مشکلات و موانع پیش روی آتش نشانی شهر تالش اعلام کرد.

وی گفت: واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی تالش مسئولیت اطفا حریق مرکز این شهرستان را دارد اما در صورت ضرورت و طبق قانون، می تواند به کمک واحدهای آتش نشانی شهرها و شهرستان های همجوار بشتابد.

مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تالش تلفن های مزاحمی و اشغال کردن تلفن آتش نشانی را مایه دردسر و اتلاف وقت آتش نشانان اعلام  و به شهروندان توصیه کرد با همکاری مناسب و به موقع در حوادث، نیروهای آتش نشانی را یاری کنند.

خورشیدی افزود: در نیمسال گذشته آتش سوزی ۲۶ واحد مسکونی، ۱۰ واحد تجاری، ۲۳ دستگاه خودرو، ۶ منطقه جنگلی، ۲۴ انبار و محل انباشت ضایعات و پنج مورد متفرقه دیگر در مرکز شهرستان تالش با تلاش آتش نشانان خاموش شده است.

وی یادآور شد: آتش نشانان در مدت زمان یاد شده به مهار و مقابله با ۹۴ حادثه نیز اقدام کرده اند و شامل ۴۳ مورد گیر کردن افراد در آسانسور، ۶ مورد تصادفات جاده ای، ۲۳ مورد گرفتن مار، گربه، خفاش و حیوانات وحشی، ۱۰ مورد رها ساختن افراد محبوس در اتاق یا خانه، یک مورد گیر کردن عضو بدن در تاسیسات و ابزارآلات و ۱۱ مورد متفرقه بوده است.

روز هفتم مهر ماه به عنوان روز ملی ایمنی و آتش نشانی نامگذاری شده است و به همین مناسبت، روز گذشته رژه خودرویی آتش نشانان در آستارا و تالش برگزار و با حضور مسئولان این شهرستان ها از آتش نشانان ساعی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha