۲۵ درصد تولیدات باغی کهگیلویه و بویراحمد در دنا تولید می شود

یاسوج- ایرنا- فرماندار دنا گفت: دنا دومین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ تولیدات باغی است و ۲۵ درصد این نوع محصولات استان در آن تولید می شود.

عبدالحمید پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۲۸۰ تن تولیدات باغی در استان، ۶۰ تن آن مربوط به شهرستان دنا است.

وی افزود: این محصولات شامل انگور، سیب، گردو، هلو و میوه های دیگر بوده که به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

فرماندار دنا تصریح کرد: برخی از سرمایه‌گذاران در این حوزه معتقدند چنانچه در یک روز از هر هفته هواپیما به استان آمد و رفت کند، این محصولات را به خارج از کشور صادر می کنند.

پناهی تاکید کرد: با وجود این میزان از سطح باغ ها در دنا، کم و کاستی هایی در بخش کشاورزی از جمله نبود صنایع تبدیلی در این شهرستان به چشم می خورد که می توان با سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی شاهد رونق این بخش در شهرستان دنا باشیم.

وی بیان کرد: شهر سی سخت را به عنوان بهشت استان کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور یاد می کنند و کمترین منطقه ای در این شهرستان وجود دارد که در یک دره سرسبز واقع نشده باشد.

بیشترین مساحت شهرستان دنا پوشیده از جنگل ها و مکان های گردشگری و همچنین برخوردار از چشمه ها و رودخانه های خروشان است.

در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۵۰۰ گیاه دارویی وجود دارد که ۱۲۵۰ نمونه از این گیاهان، یعنی حدود ۱۵/۶ درصد گیاهان دارویی کشور در شهرستان دنا است.

طبق سرشماری سال ۹۵، شهرستان دنا ۴۲ هزار و ۵۳۹ نفر جمعیت دارد و چهارمین شهرستان از نظر جمعیت است.  

شهرستان دنا با مرکزیت سی‌سخت در دامنه کوه دنا بزرگترین کوه رشته‌کوه زاگرس و در 35 کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است. 

شهرستان دنا یکی از قطب‌های کشاورزی و گردشگری استان است.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha