۱۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۰
کد خبرنگار: 1020
کد خبر: 84061384
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بذر اصلاح شده گندم برای کشت پاییزی چهارمحال و بختیاری تامین شد

شهرکرد- ایرنا -مدیر شرکت خدماتی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری  گفت: بذر اصلاح و گواهی شده گندم برای کشت پاییزی کشاورزان این استان با قیمت مصوب تامین و آماده توزیع در بین کشاورزان است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، مسعود میرزایی اظهار داشت : عملیات فراوری و اصلاح بذر گندم از ماه گذشته در سطح استان آغاز شد و ۸۷۰ تن بذر اصلاح و آماده توزیع است. 

به گفته وی ،تاکنون حدود یک هزار و ۱۴۵ تن بذر گندم از کشاورزان خریداری، که از این مقدار ۷۰۰ تن بذر گندم آبی و ۱۷۰ تن بذر گندم دیم فراوری شده است.

وی با اشاره به مزیت بذرهای اصلاح شده در افزایش عملکرد تولید گفت :دسترسی به موقع به بذر با کیفیت ،نقش بسزایی در بهبود کیفیت محصول دارد و بذرهای اصلاح شده مقاومت بیشتری در برابر بیماری ‏ها و شوک ‏های محیطی از جمله تغییرات آب و هوایی دارند و  کمک به کشاورز در افزایش محصول، امنیت غذایی و بهبود معیشت می‏ کنند.

مدیر شرکت خدماتی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بذرهای فراوری شده به ۴۰ کارگزاری در سطح استان حمل و سپس بین کشاورزان توزیع می شود  که قیمت مصوب بذر اصلاح شده گندم آبی ۳۹ هزار ریال و گندم دیم ۳۷ هزار ریال تعیین شده است.

میرزایی به ارقام اصلاح شده بذر گندم اشاره کرد و افزود:گندم دیم شامل ارقام  سرداری، صدرا و هشترود و گندم آبی شامل ارقام پیشگام ،حیدری و میهن اصلاح شده است.
وی، از آمادگی مراکز سازمان جهادکشاورزی استان برای توزیع بذر جو ضد عفونی و بوجاری شده بین کشاورزان و بهره برداران در زمان کشت پاییزی سال زراعی خبر داد و گفت: محدودیتی در تامین بذر مورد نیاز در استان وجود ندارد.

مدیر شرکت خدماتی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این استان با بهره گیری از دستگاه های بوجاری با ظرفیت روزانه بیش از ۳۰ تن، آماده بوجاری بذر گندم و جو مورد نیاز کشاورزان است. 

به گزارش ایرنا ، چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی ۶۶هزار بهره بردار دارد.


 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha