برداشت پسته در گناباد ۳۰ درصد افزایش یافت

گناباد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: میزان برداشت پسته در این شهرستان طی سال جاری با افزایش ۳۰ درصدی در مقایسه با سال گذشته به ۹ هزار تن رسید.

علیرضا حسین زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان پسته از هفت هزار و ۶۰۰ هکتار سطح زیر کشت در گناباد برداشت شد.

وی ادامه داد: مهمترین علت افزایش برداشت پسته در گناباد گرایش کشاورزان به تغییر الگوی کشت از زراعت به سمت تجمیع باغات پسته است که تاثیر زیادی در افزایش تولید این محصول در گناباد داشته است و در سال زراعی جاری ۱۰۰ هکتار باغ پسته جدید در شهرستان ایجاد شد.

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر - روز طی یک ماه گذشته در زمینه برداشت پسته در گناباد فعالیت داشتند همچنین هشت واحد بسته‌بندی در زمینه فرآوری پسته در گناباد فعالیت دارند.
حسین زاده افزود: مهمترین ارقام پسته گناباد که سازگار با شرایط آب و هوایی این منطقه است شامل احمدآقایی، اکبری، بادامی و کله قوچی است.

۳۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی گناباد با ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، هزار و ۷۰۰ هکتار دیمزار و در اختیار داشتن ۵۰۰ هزار رأس دام سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.
شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha