به گزارش روز دوشنبه ایرنا از اداره کل تعزیرات حکومتی تهران بزرگ، محمد علی اسفنانی افزود: در راستای طرح مبارزه با بیماری کرونا و تخلفات این حوزه، در بازه زمانی هفت ماهه اخیر، گزارش های احتکار، گرانفروشی و امتناع از عرضه اقلام بهداشتی و دارویی از جمله محلول و ژل ضدعفونی پزشکی، اسپری ضد عفونی، دستکش های پزشکی و محصولات مرتبط، ماسک جراحی و انواع الکل ها به اداره کل تعزیرات استان تهران ارسال و برای رسیدگی به شعب مربوطه تعزیرات تهران ارجاع شد.
وی اظهار داشت: شعب تعزیرات پس از رسیدگی به گزارش ها، در مجموع ۵۰۹ پرونده را پس از رسیدگی مختومه اعلام کردند که از این تعداد برای ۹ پرونده حکم برائت، برای ۳۲۹ پرونده دیگر قرار منع تعقیب و سایر انواع قرارهای قانونی صادر، برای ۴۳ پرونده عدم صلاحیت به شایستگی محاکم قضایی و برای تعداد ۱۲۸ فقره دیگر، متهمان علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت، به پرداخت جزای نقدی درحق صندوق دولت محکوم شدهاند.
به گزارش ایرنا، پیش از این یکم مهر سال جاری سید یاسر رایگانی سخنگوی وقت سازمان تعزیرات حکومتی گفت: از مردم تقاضا داریم اگر با گرانفروشی روبرو شدند، از طریق سامانه ۱۳۵ اعلام شکایت و تخلف کنند تا در سریعترین زمان ممکن به شکایتها رسیدگی شود.
وی افزود: مردم برای این شکایتها میتوانند از دو طریق اقدام کنند؛ نخست از طریق مراجعه به سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت است؛ شهروندان از این طریق میتوانند از سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بخواهند نسبت به تخلف واحدهای تولیدی اقدام کنند. دوم اینکه خود مردم به صورت مستقیم به عنوان شاکی اقدام کنند.
رایگانی گفت: هموطنان میتوانند از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات به عنوان شاکی یا گزارش دهنده، اعلام تخلف و ثبت شکایت کنند. تفاوت این دو روش این است که شاکی یک گزارشی را برای ما ارسال میکند و ما برای او تشکیل پرونده میدهیم و کد رهگیری صادر میکنیم که میتواند با این کد، پیگیر شکایت خود باشد اما گزارش دهنده، گزارشی از تخلف را برای ما ارسال میکند که تعزیرات به این گزارش رسیدگی میکند و نتیجه آن را برای فرد مورد نظر ارسال میکنیم.
نظر شما