۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 84065506
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت زعفران از کشتزارهای باخرز آغاز شد

۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبر: 84065506
برداشت زعفران از کشتزارهای باخرز آغاز شد

مشهد- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: برداشت زعفران از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار کشتزارهای این محصول در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

محمد دوستخواه احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین تولید این محصول در مزارع مستعد باخرز در هر هکتار پنج کیلو گرم زعفران خشک است.

وی ادامه داد: کشت زعفران در این شهرستان به صورت پراکنده است با این وجود به ازای هر هکتار کشت این محصول ۶۰ نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران در این منطقه مشغول کار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری افزون بر ۲۰ تن زعفران خشک در این منطقه برداشت شود.

وی افزود: امسال در راستای حمایت از زعفرانکاران این منطقه ۲۰ تن انواع کودهای حیوانی جهت تغذیه مزارع زعفران باخرز توزیع شد.

دوستخواه احمدی ادامه داد: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده و به همین خاطر تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روشهای نوین آبیاری، مبارزه با علفهای هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنماییها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.

وی همچنین از تولید محصول سالم در ۷۰ درصد مزارع زعفران این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت این محصول همه ساله از اواسط مهر ماه آغاز و تا اواسط آذر ماه ادامه می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز افزود: همچنین در سال زراعی جاری در ۳۰ درصد از کشتزارهای این محصول در این شهرستان روش‌های نوین آبیاری اجرا شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری و همزمان با فصل برداشت زعفران در باخرز پنج بازار خرید و فروش گل زعفران در این شهرستان راه اندازی شده است.

 ۸۴ درصد جمعیت شهرستان باخرز به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان با بیش از چهار هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی زراعی و افزون بر پنج هزار هکتار باغ، هشت هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی دارد.

شهرستان ۵۸ هزار نفری باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha