همه رکوردهای کرونا در کرمانشاه شکسته شد

کرمانشاه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه همه رکوردهای کرونا در مهرماه شکسته شده است، گفت: در این ماه بیشترین آمار مبتلایان جدید، بستری و فوتی را داشته‌ایم و با توجه به بدحال‌تر شدن بیماران، نیاز به تخت‌های ویژه روز به روز در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمودرضا مرادی» روز شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: میانگین موارد بستری روزانه مبتلایان کرونای استان در مهرماه به ۱۰۶ نفر و میانگین فوتی‌ها هم به ۶ نفر رسیده به طوری که اکنون همه تخت‌های مراقبت ویژه(ICU) استان پر است.

او گفت: اکنون ۵۰۶ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۱۰۳ نفر از آنان در بخش ICU مراقبت می‌شوند.

مرادی از تلاش برای توسعه ظرفیت‌های درمانی استان هم خبر داد و اظهار کرد: ۲ بخش جدید با ظرفیت ۵۵ تخت در بیمارستان فارابی و ۳۵ تخت در بیمارستان امام رضا (ع) برای بستری بیماران کرونایی ایجاد شده و در هفته جاری هم یک بخش در بیمارستان امام حسین(ع) فعال می‌شود.

به گفته او، در صورت افزایش تعداد بستری‌ها، دیگر بخش‌های بیمارستان امام رضا(ع) هم برای استفاده بیماران کرونایی تخلیه می‌شود.

اجازه عمل‌های غیر اورژانسی را بدهید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین با اشاره به ممنوعیت عمل‌های جراحی غیر اورژانسی با توجه به کمبود تخت‌های بیمارستانی گفت: از ستاد کرونای استان تقاضا داریم که اجازه ادامه عمل‌های جراحی غیر اورژانسی در بیمارستان‌های امام ‌علی(ع)، معتضدی و طالقانی را به ما بدهند زیرا این بیمارستان‌ها درگیر کرونا نیستند و هنوز وضعیت کمبود تخت‌های بیمارستانی هم به اندازه‌ای نیست که نیاز به استفاده از از این بیمارستان‌ها باشد؛ از سوی دیگر تعطیلی عمل‌های غیر اورژانسی به معنی کاهش درآمد بیمارستان‌ها، کم شدن کارانه کادر درمان و تضعیف خدمت‌رسانی به بیماران است.

درخواست دیگر مرادی از ستاد کرونا، ادامه همکاری بنیاد تعاون ناجا با دانشگاه علوم ‌پزشکی ‌کرمانشاه بود؛ به گفته او "امنیت و نگهبانی بیمارستان‌های استان براساس موافقت‌نامه‌ای با بنیاد تعاون ناجا تامین می‌شود اما سازمان بازرسی آن را مخالف قانون دانسته است. در این زمینه تقاضا داریم با توجه به شرایط پیچیده کنونی، ستاد کرونای استان اجازه تداوم همکاری بنیاد تعاون ناجا با دانشگاه ‌علوم‌پزشکی را تا پایان دوران کرونا صادر کند."

اعضای ستاد کرونای استان با هر دو درخواست رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه موافقت کردند.

بیش از ۴۰۱ هزار نفر بهبود یافته اند

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی چهار هزار و ۱۴۲ بیمار جدید تا روز ۱۸ مهر۱۳۹۹، گفت: یک هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۹۲ هزار و ۳۷۸ نفر رسید.

سیما سادات لاری اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۸ هزار و ۹۸ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۴۰۱ هزار و ۳۷۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند اما هنوز چهار هزار و  ۳۹۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی یادآور شد: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha