استاندار فارس: بیان مشکلات، بدون ذکر دلایل آنها اخلاقی نیست

شیراز-ایرنا- استاندار فارس گفت: برخی در رقابت‌های سیاسی تلاش می‌کنند تا بدون ذکر دلایل مشکلات به معلول‌ها بپردازند که این اقدام شایسته اخلاق اسلامی نیست. 

عنایت‌الله رحیمی، یکشنبه در دیدار با انجمن اسلامی مدرسان دانشگاه‌های استان فارس در شیراز، با اشاره به حمایت دولت از فعالیت احزاب اظهار داشت: در سال ۹۲ تعداد ۲۵ حزب وتشکل سیاسی دارای مجوز در این استان فعال بود، اما از آن زمان تا کنون و در مدت هفت سال، شمار آنها به ۵۸ حزب و تشکل سیاسی افزایش یافته است.

استاندار فارس، با تاکید بر لزوم تشویق مردم برای حضور در صحنه‌های سیاسی، افزود: باید تلاش‌ها در جهت اغنای مردم برای مشارکت آنها در این عرصه باشد زیرا سرنوشت همه به یکدیگر پیوند خورده است.
است. 

رحیمی، همچنین به برخی از دستاوردهای دولت در استان فارس از جمله کاهش آمار بیکاری، توسعه واحدهای صنعتی مانند فولاد و آلومینیوم و کربنات سدیم اشاره و بیان کرد: اقدامات بسیار موثری در بخش‌های عمرانی و اقتصادی این استان صورت گرفته که در ارتقای جایگاه این استان نقش موثری داشته است. 
وی، همچنین با گرامیداشت بیستم مهرماه که به عنوان یاد روز حافظ نامگذاری شده است، گفت: خوشبختانه داشته‌های فرهنگی زیادی داریم که باید به جامعه بشری معرفی شود. 
رحیمی، با بیان اینکه بین داشته‌های فرهنگی و دینی فاصله‌ای وجود ندارد، بیان داشت: به تبین و گفتمان سازی علمی نیاز داریم  و در این مورد باید از ظرفیت‌های قانون اساسی بهره گیریم. 
تلاش همه دستگاه‌ها بر کاهش مشکلات اقتصادی مردم متمرکز است

استاندار فارس همچنین امروز (بیستم مهرماه ۹۹) در دیدار با مدیران سازمان بازرسی این استان گفت: تحریم‌های ظالمانه به شکل بسیار شدیدی ابعاد مختلف زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده و همچنین شیوع کرونا نیز روش های جدیدی در امورات روز مره زندگی ایجاد کرده است اما با وجود همه مشکلات، تلاش‌های همه دستگاه‌ها بر کاهش مشکلات اقتصادی مردم و حفاظت از سلامتی آنان متمرکز است. 

رحیمی، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، تحریم‌ها را جنگ اقتصادی می‌دانند اظهار داشت: در جنگ اقتصادی، مبنای فعالیت، فرمول‌های عادی نیست زیرا تبعات جنگ اقتصادی بسیار گسترده‌تر از جنگ نظامی است اما سرانجام مردم پیروز این جنگ می‌شوند.
استاندار فارس، همچنین فعالیت سازمان بازرسی را در روند سالم سازی امور موثر دانست و بیان کرد: هیچ نهاد و یا سازمانی با تبعیت از قانون، حراسی از بازرسی نخواهد داشت.

وی، افزایش قیمت‌ها را زمینه ایجاد فساد دانست و گفت: فعالیت سازمان بازرسی مانع بروز این اتفاق خواهد شد و موجب حفاظت از منافع عمومی و بیت‌المال می‌شود. 

خدمات درون شهری پست توسعه یابد

رحیمی در نشست دیگری که امروز (یکشنبه) به مناسبت گرامیداشت هفته پست در دیدار با مدیران پست استان فارس در شیرازداشت، بیان کرد: پیشینه پست و خدمات مختلف آن، هویت و اعتماد سازی خوبی در میان مردم ایجاد کرده که باید با بهره‌گیری از همین پیشینه، به توسعه فعالیت‌ها پرداخت. 
استاندار فارس اضافه کرد: شیوع کرونا برای بسیاری از مشاغل تهدید به شمار می‌آید ولی برای پست یک فرصت است که باید با هوشمند سازی و همگام بودن با نیازها، از آن بهره گیرد.

وی افزود: پست باید با برنامه‌ریز ی و سرمایه‌گذاری، خدمات درون شهری بیشتری ارائه دهد و این خدمات در سطوح منطقه‌ای، استانی و ملی صورت گیرد و بدون تردید، شناسایی فرصت‌های خدمات الکترونیکی در پست نیز، موجب اشتغال و رونق این بخش می‌شود.

نهم اکتبر که مصادف با هفدهم مهرماه است به عنوان روز جهانی پست نامگذاری شده و در ایران سرآغاز هفته‌ای به همین نام است که تا بیست و سوم مهرماه ادامه دارد.

نقاط قوت و ضعف دفاتر پیشخوان دولت شناسایی شود

استاندار فارس همچنین در نشست شورای راهبردی توسعه مدیریت این استان با تاکید بر لزوم بررسی کارکرد دفاتر پیشخوان دولت، گفت: نقاط قوت و ضعف این دفاتر باید شناسایی و مشخص شود تا برای توسعه خدمات الکترونیکی برنامه‌ریزی کنیم.

رحیمی، با اشاره به لزوم ارزیابی علمی فعالیت دستگاه‌های اجرایی گفت: مولفه‌های مختلفی مانند فعالیت‌های الکترونیکی، صرفه جویی، شفاف سازی و تکریم ارباب رجوع باید در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد زیرا هدف این است که همه فعالیت‌هادر نهایت باید منجر به ایجاد رضایت مندی در مردم شود.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha