استاندار فارس: توسعه صنعت نفت و پتروشیمی استان نیازمند سیاستگذاری است

شیراز- ایرنا- استاندار فارس اظهار داشت: توسعه صنعت نفت و پتروشیمی موجب ثروت‌آفرینی در استان خواهد شد و عبور هشت خط لوله گاز فشار قوی از این استان فرصت‌هایی خلق می‌کند که تاکنون چندان مورد استفاده قرار نگرفته لذا ساماندهی آن نیازمند برنامه‌ریزی و سیاستگذاری وزارت نفت است.

عنایت‌الله رحیمی دوشنبه در شورای مهارت استان فارس اضافه کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف بیانگر این حقیقت است که فرهنگ مهارت‌آموزی باید در سطوح ملی و استانی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌های نفتی و گازی ونیز وجود صنعت پتروشیمی در استان فارس بر تربیت نیروی فنی و کارآمد بر مبنای تقاضا در این حوزه تاکید کرد و آن را ایجادکننده اشتغال خواند.

رحیمی با اشاره به اینکه میزان موجودی شناخته‌شده گاز در استان ۲میلیارد و ۲۰۰ متر مکعب و ۱و چهار دهم میلیون بشکه است، ادامه داد: فارس دومین تولیدکننده گاز در کشور به‌شمار می‌رود؛ اما کمترین میزان اشتغال در این حوزه را ایجاد کرده؛ همچنین در صنایع پایین‌دستی نیز اقدام مهمی صورت نگرفته و این مسائل با توجه وزارت نفت مبنای تحول خواهد شد.

وی به ضرورت انتقال بخش‌هایی از حوزه‌های مدیریتی نفت و گاز به فارس اشاره کرد و گفت: این مهم نظر به توانمندی‌های استان امکان‌پذیر و اثرگذار است.

استاندار  فارس، با تاکید بر اینکه نقش ملی و منطقه ای فارس باید مورد توجه باشد، گفت: پشتیبانی از پس‌کرانه‌های خلیج فارس و فعالیت‌های نفت و گاز در جنوب کشور بر عهده این استان است و از این رو مجموعه‌های ملی باید در قامت حمایتگر چنین جایگاهی فعالیت کنند.

رحیمی با بیان اینکه استان فارس رتبه اول کشور را در طرح ملی کارورزی و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی به خود اختصاص داده است، افزود: تاکنون ۵هزارو ۵۳۱ قرارداد بین کارفرمایان و دانش‌آموختگان منعقد شده است.

در این نشست که با حضور علی اوسط هاشمی، رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، تفاهم‌نامه سه جانبه‌ همکاری وزارت نفت، سازمان فنی و حرفه‌ای و استانداری فارس امضا شد.

در این تفاهم نامه به تاسیس و بهره برداری مرکز تخصصی مهارت آموزی نفت گاز و پتروشیمی در شهرستان کازرون، طراحی، تدوین و پیاده سازی نظام آموزش کارجویان و کارکنان شرکت های پیمانکاری طرف قرارداد با وزارت نفت، اجرای دوره های آموزشی مهارتی متناسب با استانداردهای مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توسط بخش دولتی و بخش خصوصی دارای مجوز از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اجرای آموزش‌های صلاحیت حرفه ای مشاغل مورد نیاز صنعت نفت، تبادل دانش فنی و افزایش توان علمی و فنی و تجربی مربیان سازمان و کارشناسان و متخصصان فعال در صنعت نفت، اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغال به کار اشاره شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha